Vreemde vogel in netstat -n lijst

Pagina: 1
Acties:

• JeroenMeloen
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-11 07:48
De situatie is als volgt: studentenhuis, ADSL vanaf een router via een switch naar ons allen.

Iedereen heeft een 10.0.0.xxx adres gekregen van de router.

Als ik een netstat -n doe, dan zie ik het ip adres van mijn huisgenoot als ESTABLISHED staan over poort 139, netBIOS dus.

Nu vraag ik mij natuurlijk af, wat doet deze verbinding daar? Is het zo dat hij zit te koekeloeren of kan dit ook een broadcast zijn oid?

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 10:51

P-ter

...

Bij mij geeft hij dit alleen aan als er iemand naar mijn gedeelde bestanden zit te kijken of dat probeert te doen als er niks gedeeld is.

voorbeeld:
code:
1
TCP    192.168.1.29:139     192.168.1.3:1525        ESTABLISHED

Ik ben hier 192.168.1.29.

[ Voor 33% gewijzigd door P-ter op 12-10-2004 17:12 ]

• JeroenMeloen
Ja dat klopt, maar je komt binnen op poort 15XX, hier is het geval dat hij binnenkomt op poort 139... En hij hoort niet bij mijn pc thuis dus......

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan van alles zijn, legitieme bezoeker (als je folders shared) tot PC die besmet is met een virus/worm die probeert te share-hoppen. Port 139 is namelijk NetBIOS en word gebruikt voor file/printer-sharing.

Zie o.a. http://www.linklogger.com/TCP139.htm

Virussen? Scan ze hier!

• JeroenMeloen
Thanks, daar kan ik wel wat mee :)

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 10:51

P-ter

...

Euhm, ik ga naar iemand toe op mn netwerk, dus ja, dan komt hij bij mij binnen op die poort.

Maar wat ik bedoelde is dat als ik naar de pc op afstand verbind, dat hij daar dan binnenkomt op poort 139, en vice versa.

Verwijderd

kan je dit niet regelen vanuit de router ??
stuk makkelijker..........

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

p-ter schreef op 12 oktober 2004 @ 19:13:
Euhm, ik ga naar iemand toe op mn netwerk, dus ja, dan komt hij bij mij binnen op die poort.

Maar wat ik bedoelde is dat als ik naar de pc op afstand verbind, dat hij daar dan binnenkomt op poort 139, en vice versa.
#define "verbinden" ?

RDP?
Bestand en printer delen?
http?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

JeroenMeloen schreef op 12 oktober 2004 @ 17:28:
Ja dat klopt, maar je komt binnen op poort 15XX, hier is het geval dat hij binnenkomt op poort 139... En hij hoort niet bij mijn pc thuis dus......
Dat zie je verkeerd: ook bij p-ter komt de client binnen op port 139.
En als jij vindt dat anderen niks op jouw NetBIOS port te zoeken hebben, is het eerste wat je moet doen NetBIOS uitzetten (vinkjes voor Client for Microsoft networks en File and Printersharing for Microsoft networks in de properties van je netwerk kaart).
Je kunt wel vreselijk tekeer gaan tegen mensen die door het raam naar binnen gluren, maar dan blijf je bezig; als je de gordijnen dicht doet ben je d'r vanaf

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

Je huisgenoot zit idd op je PC te kijken :P
Je kan ook ff naar computerbeheer gaan (control panel, systeembeheer/admintools) en dan kijken bij de lopende sessies. Dan zie je het duidelijker.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1