moederbord opnieuw doorgebrand?

Pagina: 1
Acties:

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 12:33

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Topicstarter
laatst kwam mijn vader met zijn werkPC thuis omdat deze niet meer wilde starten
dus ik sluit hem aan en dat ding begint voor mijn ogen te roken.
Nu blijkt er dus op een of andere mannier kortsluiting te zijn geweest bij een van de PCI sloten (want er zat een ISDN modem in die spontaan wegsmolt toen ik de computer aanzette)

Nouja, niet zo'n probleem, het was toch al een oudje dus ik heb een nieuwe computer voor hem besteld.

Maar... van zijn oude systeem had hij nog een HD, wat SDRAM, en een diskdrive, precies de dingen die ik nodig had een om compleet systeem te kunnen samnestellen uit oude onderdelen.

Dus ik die componenten in een oude kast van mezelf gestopt in combinatie met een xp 1800+ en ECS K7S5A die ik nog had liggen (voeding is een Q-tec 550W dual fan gold, die itt de 400W versie best redelijk is)

Ik start hem voor het eerst op: geen probleem
ik start hem nog een keer op (maar nu met muis, toetsenbord en monitor aangesloten) ik ruik weer een brandlucht en hij doet niets meer.

Moederbord doorgebrand |:( , (tenminste daar lijkt het op, kan geen sporen vinden) is dit nu toeval? of komt dit door een van de oude componeneten uit het (ook) doorgebrande systeem van mijn vader?

Ik heb namelijk een nieuw moederbord besteld (a7v8x-x) en zou het jammer vinden als deze ook voor mijn ogen verbrand, en ik durf de overige componenten niet zo goed te testen in mijn andere systeem, want dat is mijn topper waar ik opsoluut geen schade aan wil hebben

iemand?

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-08 14:09
je kunt toch je cpu + nieuw mobo + oud sdram testen ?? dat moet goed zijn

je hdd in een externe udb behuizing ?
lijkt me trouwens sterk dat je sdram je pci sloten laat weg fikken zelfde vor toetsenbord muis en monitor

denk eerder aan de voeding

• FUBAR

FUBAR

Topicstarter
ja, ik heb mijn sdram inmiddels getest en dat werkt nog prima, maar hoe kan een voeding nou de oorzaak zijn dat er kortsluitng ontstaat bij de PCI sloten?

De voeding die ik erin heb gestopt (de Q-tec) is trouwens niet dezelfde voeding als die in de doorgebrande PC van mijn vader zat, en het moederbord deed het ook niet op mijn Antec 380W voeding, ik denk dus niet dat het een voedingdsprobleem was.

Verwijderd

koeling niet goed geplaatst? kunnen athlonnetjes niezo goed tegen

• FUBAR

FUBAR

Topicstarter
ligt niet aan de koeling die zit prima, ik denk (hoop) dat het gewoonweg domme pech is.

Verwijderd

Misschien een condensator?

Verwijderd

FUBAR schreef op 12 oktober 2004 @ 17:43:
ja, ik heb mijn sdram inmiddels getest en dat werkt nog prima, maar hoe kan een voeding nou de oorzaak zijn dat er kortsluitng ontstaat bij de PCI sloten?

De voeding die ik erin heb gestopt (de Q-tec) is trouwens niet dezelfde voeding als die in de doorgebrande PC van mijn vader zat, en het moederbord deed het ook niet op mijn Antec 380W voeding, ik denk dus niet dat het een voedingdsprobleem was.
En iets dat de voeding doet kortsluiten ... Klinkt misschien niet erg logisch maar ik heb onlangs door een slechte DIMM twee voedingen kapot geholpen ... Hoe of wat ik snap het nog steeds niet ... :/
Pagina: 1