GeForce 6800 LE VoltMod

Pagina: 1
Acties:

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Momenteel heb ik mijn AOpen GeForce 6800 LE met RivaTuner 15.2 opengezet naar 16 PP's en 5 VP's, met een flink boost naar 9311 3D Mark's (03). Nu heb ik van verschillende kanten gehoord dat je met een voltmod de voltages kan aanpassen en daardoor hogere kloksnelheden kan halen.

Weet iemand hoe dit precies in zijn werk gaat? Welk programma heb je hiervoor nodig? Welke instellingen zijn de juiste?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Een voltmod werkt niet met een programma, dat betekent dat je ergens een draadje op je kaart soldeert zodat er een hoger voltage naar je mem en/of core loopt, waardoor je hem verder kan overclocken :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-08 14:00
als je niet eens weet wat het is zal ik er ook nog niet aan beginnen als ik jou was, ga eerst maar ff lezen :)

Facts don't care about your feelings

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je kunt er dan beter een andere bios inflashen, een die meer volt geeft :)

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-07 15:29
Turkish schreef op 12 oktober 2004 @ 16:56:
Een voltmod werkt niet met een programma, dat betekent dat je ergens een draadje op je kaart soldeert zodat er een hoger voltage naar je mem en/of core loopt, waardoor je hem verder kan overclocken :)
Bij deze kaartjes kan het geloof ik wél met een prog.
Er is een prog die je bios kan editen en onder andere voltage aanpassingen toelaat.
NiBiTor (nVidia BIOS Editor) is a BIOS Info/Editor utility designed for all nVidia GeForce Graphic Cards. The tool has been designed to check the initial clock speeds of the nVidia BIOSes and also allows some modification of those. So with this tool you can already check your Original BIOS and see what a Updated version of it would make as simple changes to the card...
http://www.mvktech.net/in...nc=download&filecatid=452

[ Voor 35% gewijzigd door El Snorro op 12-10-2004 17:36 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

http://www.mvktech.net/in...rent=folder&filecatid=127
OmniExtremeEdit FX v1.5
Supports editing Speed and Voltage settings on 6800/U, 5900/U/XT, 5950U, 5700/U. Timings on 5900/U/XT, 5950U, 5700/U.
Zie ook: Util voor Editing BIOS GeForce 5xxx & 6xxx Series

Is tegenwoordig bovengenoemde NiBiTor:
meuktracker: NiBiTor 1.6 (1.6)
http://www.mvktech.net/in...rent=folder&filecatid=452 (1.7)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 17:55 ]

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 11:40

Garrett

Watercooler

Zeker, naar mijn weten kan het met zo'n beetje elke kaart, als je maar weet op welke punten je welke weerstand moet solderen, al dan niet met behulp van draadjes :)

I love watercooling

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:37
Garrett schreef op 12 oktober 2004 @ 18:45:
Zeker, naar mijn weten kan het met zo'n beetje elke kaart, als je maar weet op welke punten je welke weerstand moet solderen, al dan niet met behulp van draadjes :)
't gaat hier over een software-mod !

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

En volgens mij ondersteunt Nibitor alleen FX of hoger. Er staat tenminste nergens in de release notes iets over oudere kaarten en het programma heette vroeger OmniExtremeEdit FX..

Yeah well. The Dude abides.

Verwijderd

Als je de bios van je geforce 3 wilt aanpassen moet je met google ff naar x-bios editor zoeken van ene adam nog wat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 15:42:
Als je de bios van je geforce 3 wilt aanpassen moet je met google ff naar x-bios editor zoeken van ene adam nog wat.
Die programma heb ik ook, maar daar kun je de voltage er niet mee aanpassen :) .
Pagina: 1