Toon posts:

WLAN - Welke adapters?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag..

Ik heb ADSL aangevraagd met daarbij de SpeedTouch 570 (volgens mij wel bekend hier) wireless modem.

Bij dit modem wordt een USB Adapter geleverd (SpeedTouch 120) (lekker handig trouwens die nummers om verschillende dingen te onderscheiden, maar goed).

Nu wil ik naast deze PC die ik op die SpeedTouch 120 ga zetten nog 2 pc's op het wireless netwerk hebben.. Het punt is dat beneden het wireless modem komt te staan. Ik heb 2 pc's boven die volgens mij voldoende signaal sterkte moeten hebben met een SpeedTouch 120 (klopt dit?).

Maar nu staat er naast mijn huis nog een kantoortje met een pc. Het signaal zou een muur en een raam door moeten denk ik, dus ik vraag me af of die SpeedTouch 120 voldoende signaal zou hebben. Daarbij komt nog dat die PC geen USB poorten heeft (jaja, het is een oud brak ding van mijn vader), maar dat zou wel opgelost kunnen worden d.m.v. een PCI USB adapter?

De afstand van het kantoortje tot het huis is nog geen 15 meter.

Zou dit allemaal lukken met een SpeedTouch 570 i.c.m. SpeedTouch 120's? Of zijn er misschien betere (of goedkopere? Die ST 120 zijn nog rond de 50 euro ofzo) oplossingen voor?

Verwijderd

Misschien is iets met een antenne beter. Pci kaartje, waarvan je de antenne op het bureau kan zetten. Het is een questie van uitproberen niet? Is het niet goed breng je binnen 8 dagen het goedje terug naar de winkel :+

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 16:47:
Misschien is iets met een antenne beter. Pci kaartje, waarvan je de antenne op het bureau kan zetten. Het is een questie van uitproberen niet? Is het niet goed breng je binnen 8 dagen het goedje terug naar de winkel :+
Die SpeedTouch 120 is toch een soort antenne, maar dan aan een USB draadje :?

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-04 00:31
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 16:49:

Die SpeedTouch 120 is toch een soort antenne, maar dan aan een USB draadje :?
klopt aardig :)

Nieuwere kaarten doen het vaak niet zo goed of helemaal niet in oude beestjes dus over wat voor systm. heb je het.
USB werkt onder windows pas vanaf 98se meen ik

voordeel van usb:
lekker makkelijk (pc hoef niet open)als je usb poorten hebt iig
verplaatsbaar voor optimaal ontvangst

dus met een niet al te oude pc met een niet al te oud OS zou ik gewoon de gok wagen.

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

Verwijderd

De 570 is een 11 mbit apparaatje, koop dan gewoon een paar PCI kaartjes. Kosten tegenwoordig een tientje of twee en ze werken tenminste niet met USB....