Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aerogate....waarom knippert "CPU" steeds in mn scherm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Aerogate I in mijn PC zitten.
Ik heb er geen een Fan op aangesloten, aangezien ik ze er sinds vorige week niet meer in heb.
Hij begon zowat op te stijgen :*) .

Nu gebruik ik hem alleen nog maar om de temperaturen te meten.
Als ik mn display bijv op HDD, VGA of CASE heb staan, dan blijft er links bovenin CPU knipperen.

Zodra ik op de de CPU druk, dan knippert hij niet meer, maar dan knipperen de toeren van de "fan", er staat dan alleen maar 0000, en dat blijft ook maar knipperen.
Bij de andere knoppen is dat niet zo.

Weet iemand hoe ik dat irritante geknipper eruit krijg?

Alvast bedankt!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Kan je er niet een kleine spanning oid opzetten?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:15

sapphire

Die-hard pruts0r

Maybe omdat je cpu fan geen rpm geeft en de Aerogate daarom 'alarm' slaat ?
Waarschijnlijk is het probleem opgelost als je er een fan aan hangt of anders in de manual/online even opzoeken hoe je dit kunt uitschakelen

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om er een fan achter te zetten, dan blijven dr rpm nog steeds knipperen.
In de manual staat helaas niks.
Ook heb ik geprobeerd om er alleen een kabeltje achter te zetten (dus zonder fan) en de kabel er helemaal af.
Beide geen resultaat

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01 10:11
Miss is die RPM dan te laag.
De aerogate heeft waarschijnlijk 1 of andere veiligheidsmarge. Op welke snelheid draaide die fan toen?

Verwijderd

Topicstarter
pffff, rpm zou ik helaas niet meer zo weten, maar ja, hij knippert met, of zonder fan, dus lijkt me niet dat het aan de RPM zal liggen.

Als je op CPU drukt, krijg je dus je graden van je CPU te zien, maar je ziet dan ook de RPM van een fan.....welke fan is dat? Die ingebouwd zit in de Aerogate????
Of is dat gewoon een externe fan??

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 21:09 ]

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

sommige fans gewone genereren maar 2500 rpm plattere cpu fans vaak 5000 dus zou best kunnen dat minimum 3000 is en dit niet gehaald wordt...

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Zit er wel een geel draadje op je fan, zodat die wel geregistreerd kan worden?
Want bij de aerogate die ik vroeger gehad heb, werden er ook rpm's geregistreerd van 1800 rpm.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij word mijn verhaal niet goed gelezen....hij knippert MET of ZONDER fan!!!!

Hij haalt een RPM van 3600 als er wel een fan achter zit, dus dat moet me goed lijken.

Het gaat er ook gewoon om, de andere knoppen hebben er geen last van, met of zonder fan..........

Het is puur alleen de CPU knop waar de RPM knippert

Verwijderd

De aerogate heeft de mogelijkheod om een bodemgrens in te stellen van RPM's. als die bodemgrens boven het aantal RPM's ligt van die Fan die je hebt aangeslotne, dan zal de display nog steeds knipperen.

dit probleem is al eerder aangekaard, er werd toentertijd geloof ik aangeraden een Fan simulator te draaien eb vanaf de cpu fan aansluiting van het moederbord een kabel aan te sluiten op de aerogate.
Pagina: 1