[Boekhouding] Welk programma voor thuisgebruk

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoi,

Ik woon nu iets langer dan een jaar samen en ben er nu toch wel achter dat een goeie boekhouding voor thuis erg makkelijk is. Ik heb al rond gezocht op google en ook op GoT zelf maar dat zijn meer programma's voor MKB bedrijven. Ik heb zelf ook economische school gehad dus ik weet hoe exact werkt maar dit is niet iets voor thuis gebruik. Heeft iemand een idee welk programma ik daar voor kan kopen? en of dat ze er uberhaupt zijn.

Ik kan me vaag iets herrineren dat davilex zo iets had maar dat staat niet meer op de site is nu allemaal voor bedrijven.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij had davilex een programma dat heette "Davilex Cash", dit wordt echter niet meer gemaakt.

Misschien is Microsoft Money iets voor jou. En anders moet je maar wat leuks maken in excel.

Op google is trouwens wel wat te vinden. Bijvoorbeeld AceMoney lite
http://www.mechcad.net/products/acemoney/index_lite.shtml

[ Voor 28% gewijzigd door Noork op 12-10-2004 16:32 ]

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 21:12

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Voor een simpele administratie voor privégebruik zou ik ook gewoon een excel sheetje gebruiken en dan per maand een tabblad ofzo :)

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik had dat namelijk gedaan in excel maar dat werd erg onoverzichtelijk. En ik snapte het maar me vriendin niet (niet erg bijdehand met computers). Maar goed ik zal eens informatie gaan zoeken over Microsoft Money

Ok thanks Nork dat programma ziet er wel ok uit.

[ Voor 12% gewijzigd door WeAreLegion op 12-10-2004 16:33 ]

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:56
Ik gebruik op dit moment Cashflow Manager van www.bankingtools.nl
Het voordeel daarvan is dat je direct transactiegegevens van je lopende en spaarrekening op kunt halen.

-

• Defire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Excel lijkt mij idd ook de beste oplossing.
Vroeger was er Microsoft Money, daar kon je al je huishoudelijke dingen in kwijt.
Weet alleen niet meer of ze nog nieuwere versies dan '97 hebben gemaakt...

Bingo, ze maken ze nog steeds :)
http://www.microsoft.com/money/default.mspx

Je kan een Trial downloaden om ff te kijken of dit is was je wil.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb nu trail gedownload van Ace money en moet zeggen dat het er netjes uit ziet. En het is goedkoper dan Money van MS neem ik aan. Zal ook nog even kijken naar dat bankingtools.

Dat van die hcc link ziet er beetje on overzichtelijk uit imho.

Ok heb al keuze gemaakt het word Cashflow Manager. Dan betallen we er maar iet smeer voor dat programma ziet er echt overzichteljik uit. Thanks voor de hulp mensen.

[ Voor 42% gewijzigd door WeAreLegion op 12-10-2004 16:43 ]

Verwijderd

Dit is ook mooie software en niet extreem duur

http://www.snelstart.nl/producten/snelstartboek1.php

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:56
WeAreLegion schreef op 12 oktober 2004 @ 16:36:
Ok heb al keuze gemaakt het word Cashflow Manager. Dan betallen we er maar iet smeer voor dat programma ziet er echt overzichteljik uit. Thanks voor de hulp mensen.
Ik vind €30,- trouwens nog niet eens echt duur voor het programma. (Ja, ik heb het ook gekocht).

Wat ik wel zou doen is ook het onderhoudscontract afsluiten. Daarin zitten namelijk ook de major-upgrades :) Oftewel, ik had versie 1.x, en ben nu gratis over naar 2.x .

-

• WeAreLegion
  • Niet online
Oh bedoelde dat het iets meer koste dan dat eerste programma :) maar dit ziet er wel erg netjes uit allemaal en kan met internet bankieren samen werken.

En zal dan even zo onderhoudscontract afsluiten dat is idd wel handig

Ok maar even naar programma hier onder kijken. Zijn best veel programma's toch beter zoeken volgende keer

[ Voor 20% gewijzigd door WeAreLegion op 12-10-2004 17:16 ]

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 22:50

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Check ook ff Davilex Bank Offline. Zeker de Deluxe versie kan vrijwel alles wat je wilt :)
edit:
Bank Offline is de opvolger van Cash.

[ Voor 23% gewijzigd door Delphi32 op 12-10-2004 17:00 ]

Pagina: 1