Signaal niet sterk genoeg??

Pagina: 1
Acties:

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Topicstarter
Ik woon redelijk landelijk en heb een kantoor aan huis, dit kantoor is los staand van de woning maar de kabel tv en ook internet komen binnen in de woonkamer.
De afstand tussen beide bedraagt hemelsbreed 15 meter met een paar (3) te doorkruisen muren. er zitten verder nog een fullsize kopieerapparaat tussen en ook de maranti voordeur.
Momenteel heb ik een draadloze router van het merk E-tech, de WLRT03 11mb router, maar deze heeft helaas te weinig vermogen om een goede verbinding tot stand te brengen en te behouden althans het rare is dat de overbuurman die 50 meter weg woont, wel volledig ontvangst heeft van mijn signaal. Hij heeft een goede verbinding en een goed signaal, waar ik een lage signaalsterkte heb en een matige verbinding.

Als eerste oplossing heb ik extra sterke antenna op gezet, een zelfbouw bestaande uit 2 koperen vierkantjes boven elkaar, maar ook dit mocht niet baten. Ik heb al geprobeerd om de antenna wat hoger te plaatsen en heb hem ook al (tot grootte ergernis van mijn betere helft) voor het raam geplaatst.

Wat zijn nu de verdere mogelijkheden? Is er een extra sterke zender die de afstand wel kan overbruggen en zo ja welk merk staat hier bekend om?
Of is het mogelijk om het signaal te versterken?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

11 Mbit is veel zwakker als 54 mbit. Ik verwacht geen problemen bij 54Mbit. Bovendien is Etech nou ook niet bepaald een goed merk (budget).
Neus eens rond op het internet, er is genoeg materie over te vinden.
Hier nog een shop met spul: http://www.wifishop.nl

[ Voor 33% gewijzigd door KillerAce_NL op 12-10-2004 16:00 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35

Standeman

Prutser 1e klasse

Ga op zoek naar storingszenders. Aangezien het bereik van de router zelf wel voldoende moet zijn (de buurman kan internetten). Zet het kopieerapparaat even ergens anders neer (alleen maar om te proberen) of ga op zoek naar andere oorzaken.

Mogelijk is dat een sterker signaal niet helpt omdat het verstoord (corrupted) wordt en niet geblokkeerd.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Koop een Senao Wireless Multi client bridge/ Access Point (2611CB3+D) en een bijpassend PCI/PCMCIA-kaartje, gezien bij de WifiShop (nee, ik heb daar geen aandelen :P).
Deze is er ook in een 200mW versie (die moet je dus hebben).
Muren zijn niet echt supergeleidend... en die breek je dus ook niet zomaar ff weg.
Wat nog een alternatief kan zijn (indien mogelijk): buitenantennes (zowel bij access-point als client zijde).
Succes.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• sjolmers

sjolmers

Topicstarter
@ KillerAce:
Natuurlijk heb ik internet afgezocht, daarom heb ik ook een antenna laten bouwen :-) maar ook dit mocht niet baten.
Dat ik een E-tech heb, is daar de mensen bij Norrod destijds verzekerden dat dit absoluut het betse signaal had, maar wanneer een 54Mbits sterker is, zal ik eens kijken en proberen om een Linksys of 3com van 54Mbit te vinden en te proberen.

@Strandeman:
Ja ik had zelf ook al verwacht dat er een stoorzender was, of moest zijn, maar er zit weinig tussen, wat zou kunnen storen, geen magnetron of iets anders dat straalt. Er iz alleen de Kopieer machine die ik zou kunnen bedenken, was het niet dat die meestal uit staat en alleen aan gaat wanneer ik hem ga gebruikken (geeft me 5 minuten om koffie te halen ;))
Of zouden luidsprekers, satelietjes van de homecinemaset dit ook al kunnen veroorzaken?

@metalrush
lijkt me toch dat een afstandje van 15 meter wel zonder buitenantennes te fixen is? of....

[ Voor 6% gewijzigd door sjolmers op 12-10-2004 16:12 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

@metalrush:
200mW is illegaal in NL. :X
Noem ik niet echt een serieus alternatief.

[ Voor 30% gewijzigd door KillerAce_NL op 12-10-2004 16:13 ]

• sjolmers

sjolmers

Topicstarter
Heb de wifishop een email gestuurd en hen gevraagd wat zij achten de beste oplossing te zijn...

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-04 00:31
Bij wlan is de plaatsing erg belangrijk.
Aangezien je buurman wel een goedsignaal heeft zijn er dus 2 mogelijkheden.

1. je buurman heeft een beter (gevoeliger kaartje)
2. je buurman zit gunstiger t.o.v. van je accespoint.

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
De illigale (boeie) 200mw Senao 's werken echt heel goed en hebben een veel beter bereik, in combinatie met een 200mw wifi kaartje en eventueel nog wat betere antenne moet je wel door een paar muurtjes kunnen komen.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Even een vraag die ietwat gerelateerd is aan topicstarter's probleem: Hoe verlaat het signaal de antenne van zowel de kaart als de router? Is dat in een bolvorm, of heeft het signaal nog een richting? Ik hoorde namelijk laatst dat je met een pringles bus een aardige richtantenne kon maken.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-04 00:31
Scyth schreef op 13 oktober 2004 @ 15:14:
Even een vraag die ietwat gerelateerd is aan topicstarter's probleem: Hoe verlaat het signaal de antenne van zowel de kaart als de router? Is dat in een bolvorm, of heeft het signaal nog een richting? Ik hoorde namelijk laatst dat je met een pringles bus een aardige richtantenne kon maken.
lees nieuws: Asus S-presso; barebone met touchpanel eens door.

Maar met een verticale | ant. heb je een stralings vlak rondom maar slecht naar boven en onder.

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

• sjolmers

sjolmers

Topicstarter
Thijs B schreef op 12 oktober 2004 @ 20:44:
De illigale (boeie) 200mw Senao 's werken echt heel goed en hebben een veel beter bereik, in combinatie met een 200mw wifi kaartje en eventueel nog wat betere antenne moet je wel door een paar muurtjes kunnen komen.
Een nieuwe router / accespoint ben ik wel bereid om te kopen, maar om nou ook nog 7 nieuwe kaartjes te kopen wordt me te veel van het goede. (lees: te duur)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik zou niks aan de router doen maar het eerder bij je laptop zoeken.

Ik had ook een router en een 3com pcmcia kaartje met xjack antenne, die dingen werken echt voor geen meter. Ik heb later een linksys kaartje er in gezet en die deed het tot 6 maal grotere afstand.

PS. je kunt het signaal van je router wel versterken maar je hebt er niks aan als het signaal van je pcmcia kaartje brak is. Het is immers 2weg verkeer.

Een router heeft sowieso altijd al een sterker signaal dan een pc kaartje....

Mijn advies: Linksys kaartje halen, router laten staan.

Tevens, buurman inhuren en in jouw huis laten testen, en indien mogelijk even zijn kaartje in jouw laptop...

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

sjolmers schreef op 12 oktober 2004 @ 16:10:
@metalrush
lijkt me toch dat een afstandje van 15 meter wel zonder buitenantennes te fixen is? of....
Ik geef alleen door wat mijn ervaringen zijn.
Mijn buurman van 2 huizen verder wilde ook eens bij mij op het netwerk; signaal was kl*te.. hij zag het wel maar erg veel packetloss en een snelheid om te janken.
Er staan maar 2 muren tussen (eerlijkheid gebied mij te vertellen dat dit eigenlijk dubbele ankerloze spouwmuren zijn). De muren stikken echter van het betonijzer...
Dat is echt een 'onzichtbare' muur voor je signaal.
Ook bij mij in huis (2 verdieingen naar beneden) is het bijna hetzelfde verhaal: veel packetloss en een (vaak) wegvallend signaal. Same sh*t: veel betonijzer in de vloeren.
Dat die 200mW illegaal zijn weet ik... ik geef alleen maar aan wat een mogelijke oplossing kan zijn. Aan de TS om te doen met deze info wat hij wil.

Er is nog een andere oplossing, maar hiervoor moet je een stroomgroep hebben die zowel bij je WAP als bij je clients dezelfde zijn; ze staan nu ook op de voorpagina van de website van de WifiShop (klik).
Ik heb geen persoonlijke ervaring met dit spul dus kan je ook niet vertellen hoe goed (of slecht) het werkt...

PS: ik heb zelf overigens allemaal LinkSys spul staan (zowel PCMCIA, USB als WAP). Het PCMCIA kaartje van een collega van mij (ASUS) werkte beter bij mij in huis... just another hint.

[ Voor 10% gewijzigd door MetalRush op 14-10-2004 22:48 ]

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06-2025
volgens mij is een 11Mbit verbinding betrouwbaarder dan een 54Mbit verbinding, ik heb begrepen dat doordat een 11Mbit meer overhead aan power heeft, dit ten goede komt aan de stabiliteit en dus ook het bereik (of werkt beter op de grens van het dekkingsgebied), terwijl de power van een 54Mbit (te) veel word gebruikt voor het bereiken van die snelheid, terwijl dit ten koste gaat van de betrouwbaarheid.

Of is dit niet zo?

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Pagina: 1