[w2k] mappen onzichtbaar bij geen rechten

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zit hier al een tijdje te zoeken op Internet e.d., maar volgens mij is het niet mogelijk om mappen onzichtbaar te maken voor een gebruiker waar de gebruiker geen toegang tot heeft (d.m.v. windows-permissions).

Voorbeeld: map A heeft twee submappen: Aa en Ab. Gebruiker heeft geen toegang tot map Ab en staat met zijn verkenner in map A. Nu ziet hij map Aa en Ab wel staan. Nu zoek ik de mogelijkheid om map Ab onzichtbaar te maken voor de gebruiker.

Het deny'en van permissions tot map niveau (map Ab) of op bovenliggende map (map A), het is mij niet gelukt.

Kan iemand dit mij bevestingen dat dit inderdaad niet kan of zijn er toch nog truukjes om dit uit te kunnen voeren. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Verwijderd

Als je NTFS permissies op de folders zet dan heb je mogelijkheid naast de standaard permissies (volledig beheer/lezen/schrijven/etc...) te kiezen voor speciale machtigingen. Hier staan meer specifieke permissies waaronder map weergeven/gegevens lezen.

Wellicht dat dit je in de juiste richting helpt.

• robertpNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 23:03:
Als je NTFS permissies op de folders zet dan heb je mogelijkheid naast de standaard permissies (volledig beheer/lezen/schrijven/etc...) te kiezen voor speciale machtigingen. Hier staan meer specifieke permissies waaronder map weergeven/gegevens lezen.

Wellicht dat dit je in de juiste richting helpt.
Ja klopt, maar helaas geen enkele specifieke (speciale) permissie kan mijn probleem oplossen. Of ik heb niet goed gekeken (zeker drie goed de mogelijkheden gelezen en getest, maar helaas).

Verwijderd

Het klopt inderdaad dat je bij NTFS mappen niet onzichtbaar kunt maken voor niet geautoriseerde gebruikers. Bij Novell kan dit bijvoorbeeld weer wel. Op de Microsoft site staat dit beschreven in onderstaand knowledgebase artikel:

Q303758 - You Cannot Configure NTFS Permissions to Hide Files or Folders

Wat je in ieder geval kunt doen is rechten als volgt uitdelen:

- Top level folder [List Folder / Read Data - This folder only]
- Onderliggende folders [Read of Modify rechten - This Folder, subfolders....]

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 09:10 ]

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-04 23:46
Ik ben ook wel benieuwd of dit kan ja of nee..
Enige manier die ik ken is een share hidden te maken d.m.v. een $ achter de share naam.
Maar dan is die altijd weer hidden.. ookal heb je wel toegang..

• robertpNL
  • Niet online
TheJerk, bedankt voor je doc. Daar zocht ik naar. MIsschien had ik wat beter moeten zoeken.
Pagina: 1