Domein alleen extern berijkbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• airwalker_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10-2022
Ik heb een domeinnaam naar me eigen ip gelinkt omdat ik daarop een server heb draaien. Nu is het wel mogelijk om vanaf buitenaf dit domein te bereiken maar als ik intern ernaartoe wil gaan dan krijgen me router configscherm.

Met de search heb ik gevonden dat dit is wel op te lossen door een proxy te draaien of dit aan te passen in me HOSTS maar is er geen andere manier?

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

airwalker_nl schreef op 12 oktober 2004 @ 15:43:
Met de search heb ik gevonden dat dit is wel op te lossen door een proxy te draaien of dit aan te passen in me HOSTS maar is er geen andere manier?
Ja, ligt aan je router. Dus je kunt ook een andere router inzetten die wel loopback ondersteund.

offtopic:
Je vroeg om een andere manier, en die krijg je dus.Waarschijnlijk had je liever gehoord hoe je je router kon wijzingen zodat dit mogelijk is. Aangezien je niet erbij zet wat voor router je hebt is het redelijk kansloos dat wij nog andere oplossingen hebben.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

offtopic:
Het is toch echt bereikbaar :z

[ Voor 8% gewijzigd door Ruzor op 12-10-2004 15:57 ]

[This is what you get when you mess with us]

• airwalker_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10-2022
offtopic:
hehe ja het is bereikbaar alleen kon de titel niet meer wijzigen :P Moet wat minder drinken hehe :D

Het gaat hier om een Sitecom WL-122 router.

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Ga naar windows/system32/drivers/etc. Daar staat het bestand hosts (zonder extentie) open die in notepad, voeg regel xxx.xxx.xxx.xxx www.jedomein.nl toe waarbij xxx.xxx.xxx.xxx het ip van je server is
Browser herstarten en klaar is klara :)
-edit- Beter lezen leut.. host wou hij dus niet...
Enige manier om kosteloos aan de praat te krijgen iig

[ Voor 21% gewijzigd door Leutje op 12-10-2004 16:07 ]

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Verwijderd

Zie de gegeven antwoorden. Je router ondersteunt geen NAT-loopback. En daar is weinig aan te doen.

Overigens had je die conclusie ook wel kunnen trekken met een beetje zoekwerk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.