Baas logt msn historie, is dit tegen te gaan

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Sisko
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-04-2014
De baas van mijn rviendin heeft haar laten weten dat ze sinds kort over een tooltje beschikt dat kan zien of de werknemers op MSN zitten en zelfs waarover gepraat wordt, ik heb nog nooit van een specefiek programma gehoord, maar wel van keyloggers, dus ik sluit niet uit dat zoiets bestaat.
Is er een manier om dit te omzeilen, dus dat ze toch kan msnen zonder dat haar baas dit weet?
Ze werkt trouwens voor een klein bedrijfje waar zij de baas is over alle interns en boven haar staan alleen 2 directeurs, vandaar dat haar dus in vertrouwen is genomen dat ze dit tooltje hebben aangeschaft. Ik weet niet wat de naam is van dit tooltje. Als dit belangrijk is dan moet dit even verteld worden dan kijk ik of ik er binnen een paar dagen achter kan komen.
Maar misschien werkt iets als msn via het web al, of bijv. trillian, heeft iemand hier iets zinnigs op te zeggen??

Verwijderd

Keylogger is keylogger... werkt op elke toetsaanslag. Verder geloof ik dat de politiek op GoT heel simpel is, het zit er niet zonder reden. Mensen horen niet echt te MSN'en in de baas zn tijd, dus dan moet je al helemaal niet klagen over gebrek aan privicy...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Sisko schreef op 12 oktober 2004 @ 15:38:
Is er een manier om dit te omzeilen, dus dat ze toch kan msnen zonder dat haar baas dit weet?
Neen, de baas van je vriendin heeft nu op verschillende manieren aangegeven dat MSN'en tijden de baas zijn tijd niet mag. Gewoon niet MSN'en of laat je vriendin ontslag nemen zodat ze de hele dag kan MSN'en....

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:28
Sisko schreef op 12 oktober 2004 @ 15:38:
vandaar dat haar dus in vertrouwen is genomen dat ze dit tooltje hebben aangeschaft.
Ik denk niet, dat haar bazen, zomaar alles onaangekondigd mogen loggen ;-)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 15:14

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

http://webmessenger.msn.com , maar snap idd ook niet dat mensen gaan zitten msn'en onder werktijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Freddy_Fish op 12-10-2004 15:41 ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:13
MSNen via het web kan al, http://webmessenger.msn.com/ .. Maar als het een keylogger die niet specifiek op MSN gericht is, zal het gebruiken van een alternatief weinig zin hebben, omdat dan alle keys worden gelogged, dus wat meer info zou wel handig zijn.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:21

momania

iPhone 30! Bam!

Dit valt in de categorie vragen naar omzeiling van beveiliging en daar gaan we niet mee helpen.

Je vriendien hoort ook gewoon te werken op d'r werk. MSN'en is leuk meegenomen als je baas dat accepteerd, maar dat hoor je eigenlijk leker thuis te doen.

[edit]
Verzochte toevoeging:

Nu is de vraag van de TS uiteindelijk 'hoe kom ik hieromheen' maar... dit
soort logging en afluisterpraktijken zijn instemmingsplichtig in de wet op
de ondernemingsraden (artikel 27.1.i)... wellicht kan je dit nog aan het
topic toevoegen: loggen van dit soort zaken door een werkgever is dus niet
zomaar toegestaan. In het geval van het door TS genoemde bedrijfje is het
alsnog verplicht een personeelsvertegenwoordiging dit soort instemming te
laten geven.

:)

[ Voor 50% gewijzigd door momania op 15-10-2004 15:29 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*