Toon posts:

Laptop- ATI Mobility 9200 v.s NVIDIA GeForce FX Go5200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs bij norrod (www.norrod.nl) de Acer 1356LCI laptop besteld.
Ik kreeg vandaag een telefoontje dat ze het model niet meer kunnen leveren en dat ze me nu met een 1362LMI willen opschepen. Op zich niet zo erg want daar zit wel een DVD brander in en in de 1356 niet :)

Het enige andere aan de laptop verder is is dat de 1362LMI een Geforce FX Go5200 er in heeft zitten. Nu weet ik uit ervaring dat door het installeren van de omega drivers van de ATI Mobility Radeon 9200 enorm de performance boosten en dat je op die manier een redelijk videokaartje in je laptop hebt zitten en nog een beetje normaal kunt gamen.

Beide videokaarten hebben 64Mb dedicated memory. Ik heb al even op internet lopen zoeken maar ik kan geen goede vergelijking vinden tussen de 2 kaarten met goede drivers.

concreet: wat kan ik van de FX go5200 verwachten (met forceware/detonator drivers) in verhouding tot de 9200 Ati ?

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
De 5200GO zal gemiddeld een 20% lagere score neerzetten, dus als je een laptop wil hebben waar je ook veel op gamed zal je even verder moeten kijken.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Verwijderd

Ik krijg binnekort een laptopje met een FX5200go erin. Misschien kan ik effe kijken of generals het doet, call of duty.

Ik weet niet welke spellen je wil spelen?