[utp] domme vraag

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ja zal wel dom zijn maar

zou het mogelijk zijn om over overgeblevenen utp draden video tulp beelden over te seinen?

dus op die manier dat ik beneden via die kabel ook divx's kan zien?

Verwijderd

Is altijd te proberen.
Als je ze een beetje goed verbindt.... dan moet dat lukken.

• yodax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 08:47
Ten eerste zijn de kabeltjes te dun om storings vrij over een lange afstand goed video signalen over te sturen.

Bij mijn weten zijn er in 1 kabel ook geen draden over als ze goed aangesloten zijn. (tenzij het een crossover kabel is).

In het geval van een crossover kabel zal het storings opheffende effect van de twist's in de kabel worden opgeheven door de verschillende signalen. Je zal dus storing krijgen op je netwerk.

Ik hoop dat ik je vraag goed heb begrepen, en je zo heb kunnen helpen.

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
euh, k heb t zelf wel ns geprobeerd en het is mogelijk :)
Maar ik gebruikte de kabel toen alleen voor video/audio... of je netwerk blijft lopen (ivm storingen ed door de audio/video signalen) weet ik niet... Gewoon proberen zou ik zeggen

mzzl, lg

owja: de lengte van de kabel was 25 meter...

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• M4RTiN
en hoe lang zou dat kabeltje kunnen worden net zolang als een netwerk?

dan kan het makkelijk
(ik d8 dat die signalen wel een dikkere en hogere weerstands kabel nodig hadden)

• M4RTiN
ik zou ook wel een apparte kabel kunnen leggen mischien is dat wel beter

(tjong wat een reacties opeens)

Verwijderd

moet dat niet met coax? met zo'n tulpstekker tv plugje is dat meestal zo.

• yodax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 08:47
Op zaterdag 30 december 2000 22:42 schreef M4RTiN het volgende:
(ik d8 dat die signalen wel een dikkere en hogere weerstands kabel nodig hadden)
Dat klopt vandaar ook dat ik zeg dat de kabeltjes te dun zijn, zeker als je praat over zo een lange afstand, je ziet het dan nl. in de kwaliteit van de beeld. Je zou er van die audio kabel tulip stekkers voor kunnen gebruiken, maar als je bij de electronica shop tulip kabel voor video koopt is deze kabel altijd een stuk dikker.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op zaterdag 30 december 2000 22:40 schreef yodax het volgende:
Bij mijn weten zijn er in 1 kabel ook geen draden over als ze goed aangesloten zijn. (tenzij het een crossover kabel is).
In een normale UTP-kabel zitten 4 getwiste paren, waarvan je voor 10Base-T en 100Base-TX er maar 2 gebruikt, je hebt dus nog 2 paren over die je voor andere dingen kunt ge-/mis-bruiken (alle 4 paren worden alleen bij 10Base-T4 en 1000Base-TX gebruikt).

Ik heb zelf in een kantoor-omgeving regelmatig 2 analoge telefoon-aansluitingen over de 2 overige paren gepatched, dat ging probleemloos, en dit was op een kantoor-complex met 5 torenflats, dus we hadden 10-tallen van deze constructies lopen.

Ik zou echter zelf het niet aandurven de krachtige signalen van video erover te sturen, ik verwacht dat je netwerk wel eens op zou kunnen houden te bestaan.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 17:47
hmmmm
verklaar eens dan hoe het kan dat ik ruim een jaar! lang naar tv heb zitten kijken, met een 25 m. lang 1x4tje, simpel in elkaar gebutst:P
volgens mij bewijst dat je niet speciaal coax nodig heb op relatief korte afstand

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Pagina: 1