Toon posts:

FTP server met SQL authenticatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een FTP server voor Windows die SQL authenticatie ondersteunt.

Voor Unix/Linux maak ik gebruik van ProFTPD of PureFTPD.

Op dit moment ben ik bezig om voor iemand eenzelfde soort configuratie voor Windows te maken. Van ProFTD en PureFTPD zijn geen Windows versies. Waarschijnlijk draait het wel op Cygwin, maar dat heb ik liever niet.

Verder is er nog wzdftpd dat op zowel Windows als Unix/Linux draait, maar het is nog erg in ontwikkeling. De SQL ondersteuning is nog niet volledig geimplementeerd.

Ken iemand een (liefst open source) FTP server die op Windows draait en SQL authenticatie ondersteunt?

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 19:40
Kijk eens of er een pam-module voor MS-SQL bestaat...

None

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:43
Serv-U heeft deze mogelijkheid, maar is geen open source programma.

Mocht je er een ander programa dan serv-U vinden dan houdt ik mij van harte aanbevolen :)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
G33rt heeft een howto geschreven over pure-ftpd op windows: [rml][ Howto] Pure-FTPd[/rml]
Ik vind pure-ftpd zelf een fijne ftpd, maar geen ervaring er mee onder windows.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik ga beide mogelijkheden bekijken (Serv-U en Pure-FTPD op Windows)

Verwijderd

Raidenftpd is ook een zeer goed stabiele ftp server met support voor mssql, mysql ibm db2, ms acces en postgresql. Gebruik hem zelf als jaren.

Dit stukje software word ook zeer goed onderhouden elke maand wel een update voor nieuwe features of bugfixes waar ze achter zijn gekomen.

www.raidenftpd.com
Pagina: 1