Reclame in games

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Er komen steeds vaker reclames voor in games. Wat vinden jullie daarvan als gamers. Geef je mening in de poll en laat vervolgens weten wat jouw verdere gedachten daarover zijn. Laat ook weten in welke games je reclame tegenkomt en waarom je wel of waarom je niet vindt dat deze reclame in dit spel thuishoort.
Plaats misschien een screenshot.

Poll: Vind jij reclame in games kunnen?
Ja, geen probleem
Ja, als het maar binnen het spel past
Ja, dat maakt het leuker en realistischer
Nee, dat doet afbreuk aan het spel
Nee, dat zouden ze moeten verbieden
Ik weet het niet
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=21368&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 32% gewijzigd door Falcon2107 op 12-10-2004 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 13:31
Zolang het het spelplezier niet bedreft kan ik er niet mee zitten.

Het moet echter niet het spel op gaan houden. (reclame blokken tussendoor :+ )

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hernoem meestal de intro files. Vooral als het van die intro's zijn die je niet door kan spoelen d.m.v. spatie of esc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Zolanghet maar in de game zelf past:
BIjv Coca cola reclame oid, in RTCW : ET past niet echt als voorbeeld :D

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang het toevoegt aan realisme is het prima... maar als Sam Fisher met een coca-cola geskinde PDA moet werken, of als je bij het bekijken van je race-replays eerst naar een kort filmpje over cola moet kijken, tjah... het was pas op RTL-Z... dr zit een miljardenmark in. Ubisoft is er erg mee bezig (met splintercell als voorbeeld) "maar", zo zeiden ze ook, "we passen op dat we niet doorschieten". En dat hoop ik dan maar, want ik ga niet BETALEN om reclame te mogen ZIEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een racegame zoals formula 1 of andere sport games zijn reclames wel passend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Als het extra inkomen voor de makers opleverd, prima. Dan hoeven de spellen ook niet € 50,00 of meer te kosten, hetgeen voor velen te veel van het goede is. Ik zie het als een prima inkomens alternatief :)
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 15:06:
En dat hoop ik dan maar, want ik ga niet BETALEN om reclame te mogen ZIEN.
Ook niet als het spel dan in plaats van € 50,00 maar € 25,00 zou kosten?

[ Voor 39% gewijzigd door Han op 12-10-2004 15:18 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10 11:52
ik vind dat er de laatste tijd al redelijk wat reclame aan intro filmpjes in games wordt verwerkt:

bijvoorbeeld: Nvidia "The way its meant to be played"
en nu zag ik gisteren bij Tony Hawk Underground 2 "Best played on Intel Pentium IV ting ting ding ting (reclame tune :P)" voordat het spel begon

verder vind ik dat developers best reclame in bijvoorbeeld sport spellen mogen stoppen in de reclame borden die je normaal ook langs de sportvelden ziet staan.

en bij bijvoorbeeld gta mogen er ook best bestaande reclame borden of iets dergelijks gebruikt worden.

[ Voor 34% gewijzigd door Crysania op 12-10-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me wel geinig voor een keer, ben je aant fragge bij UT of een ander spel, zie je zo'n advertentie van GoT aan de muur hangen :D

edit: aan de andere kant: komt er opeens zo'n Frisia reclame als je het level aan het laden bent :r

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-10 12:23
Ja, zolang het in het spel past, want zonder reclame kunnen mensen moeilijk hun games bekostigen? Of dacht je dat wij allemaal leuke tv zouden hebben zonder die irritante reclame spotjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:44

Basszje

Reisvaap!]

Ik vind het irritant eigenlijk. Parodieen op merken zoals vroeger was en veel leuker en minder commercieel en dus minder irritant.

Vooral dat dit past in een beleid van inkrimpende ruimte overal vind ik eng. Jonge kinderen die al op jonge wijze geindoctrineerd worden door overal en altijd merken te zien.

Ga maar na, waarop staat tegenwoordig geen reclame? Er liggen nu zelfs al plannen voor reclames aan ziekenhuis bedden en op scholen. Dat is ronduit gevaarlijk.

Van een paar reclameborden aan de rand van een FIFA veld bijvoorbeeld lig ik niet wakker. Wel van het grotere beeld erachter.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-10 19:52
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 15:15:
In een racegame zoals formula 1 of andere sport games zijn reclames wel passend.
Ben ik het mee eens, in sport games ed past reclame opzich meestal wel aardig en is het juist erg realistisch. Maar daar moet het dan van mij ook bij blijven, ik hoef niet eens in UT een reclame voor barbie poppen te zien oid :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Resistor in "Reclame in games" (ja dit is vaker voorbij gekomen, originele titel zeg ;) )

nieuws: Reclame dringt door in computergames

Wat mijn post toen was:
Als ze het subtiel doen vind ik het helemaal niet erg, een logo'tje op een eettentje in ThemePark, of reclameborden langs een voetbalveld/racebaan.
Dat maakt het alleen maar realistischer.
Het begint irritant te worden als de reclame helemaal niets met het spel te maken heeft, of het tegenovergestelde is van wat de speler wil, reclame van 'De bond tegen Zinloos Geweld' in spellen als 'Kingpin' en 'GTA' bij voorbeeld.
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=602752

En ik ben nog niet van mening veranderd :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Zolang het maar functioneel is heb ik er geen probleem mee. Het moet wel passen binnen het spel. Dus dat betekend voor shooters dat het kan in een''urban enviroment''. Hier is het normaal dat er reclameborden hangen. Denk aan GTA3, zou dat even cool zijn als de reclamenborden echte reclames zouden laten zien.

[ Voor 35% gewijzigd door Falcon2107 op 13-10-2004 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 18:44:
edit: aan de andere kant: komt er opeens zo'n Frisia reclame als je het level aan het laden bent :r
ROFL!

Dat zou echt een vrijwaring zijn voor het naar beneden gooien van je bak :+

brrrr de gedachte al :/

Reclame vind ik geen punt mits het realistisch is toegepast. Je moet maar zo denken dat het alleen ten goede zal komen van de productie (meer financiele middelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 00:02
Ja, als het maar binnen het spel past
Als het bv op de muur staat in-game dan heb ik er geen moeite mee.
Maar bv tijdens loaden, dan wordt het weer een ander verhaal...
Hier heb ik het wel over first-person shooters, en alstublieft niet tijdens een potje CNC:ZH ergens reclame tussen proberen te frotten :P

(Als ze idd maar niet van die irritante flash pop-ups gaan doen die je al op websites ziet. Man die zijn pas irritant :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Via elke mogelijke weg wordt er al reclame naar ons toegehaalt, daar ben daar niet echt blij om. De televisie is voor mij persoonlijk een verloren medium wegens onder andere de extreme hoeveelheid reclame. Als er in een 3D shooter ergens een Coca Cola machine staat, prima, zolang je hem maar helemaal verrot schieten kan. :) Maar houdt het wel erg beperkt graag. Als je ziet hoeveel mooie dingen verkracht zijn door reclame (TV, Websites, Het complete email, ...), hoop ik niet dat spellen ook een compleet reclamebord worden. Maar dat zal voorlopig wel meevallen, hopelijk.

Het verbieden lijkt me trouwens een beetje raar, in een vrij land. :+

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0r
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-10 13:53

x0r

dus ik

op zich heb ik geen problemen met reclame in games, zolang het geld wat ze ermee verdienen ook in het spel wordt gestopt. Onwikkeling van een game is al duur genoeg en als door reclamegeld het spel verbeterd kan worden (en het ook weer niet teveel op de voorgrond treedt) moet dit geen probleem zijn.

Heb meer problemen met die flutgames die volzitten met reclame en ook nog eens een vermogen kosten...

There can be only one.... en ik dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 09:34
Reclames in voetbalspellen en sportspellen zijn natuurlijk erg realistisch en daar erger ik me dan ook totaal niet aan...

In Call of Duty staan ook ouderwetse reclames en die maken het helemaal realistisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-10 18:59

SkyStreaker

Move on up!

Bij Need for Speed Underground vind ik dat op zich geen enkel probleem als ik onder het McDonalds reclamebord doorrijd. Of dat ik in Splinter Cell een Sony-Ericsson GSM/PDA heb. Voor mijn part een EastPack-backpack of rugzak... Echter, ik zou het niet als onderbreking willen zien, een paar icoontjes van Coca Cola in het hoofdmenu of kleine icons in het laadscherm a là, maar niet reclameblokken.

Overigens, over dat laatste hoef je je echt geen zorgen te maken, want geheid dat de ontwikkelaar vrijwel meteen de wind van voren krijgt. En goed ook... door de consument.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In MOH pacific assault komt een reclame van Intel, dat past er niet in vind ik.

HEEL IRRIRANT

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat als ze bepaalde reclame in een game stoppen dat dan de prijs ook omlaag moet.. Want ze verdienen er dik aan.
En je moet er zeker geen last van hebben tijdens het gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-10 12:11

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zolang de de game er zelf niet op achteruit gaat heb ik er weinig moeite mee. Ze moeten natuurlijk niet de reclame overheersend in de game gaan aanbrengen, maar een reclame blokje die dynamisch tijdens een laadscherm word gedownload heb ik geen moeite mee :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Zolang het niet stoord, in NFSU staat heel veel reclame maar op borden in de game dit gaf wat extra realisme. Wanneer het wat extra realisme toevoegd vindt ik het helmaal geen punt.

Maar idd geen reclame blokken ofzo :+

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Reclame onderbrekingen zijn echt uit den boze, dit zou wel heel irritant zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Falcon2107 op 13-10-2004 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:22

Cyphax

Moderator LNX
Ik vind ook dat reclame binnen een spel, wanneer passend, niet storend is.
Ik denk ook aan billboards in een stad (NFSU) die echte merken bevatten. Dat draagt bij aan het realisme.
Maar wat ik dan wel jammer vind is bijvoorbeeld in UT2004: Nvidia the way it's meant to be played. Niet erg als je dat ziet met een Nvidia kaart, maar ik heb een ATI en da's jammer. Niet storend nog maar komt er meer in de buurt.
Ik vind dat een developer objectief moet zijn daarin.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-10 18:59

SkyStreaker

Move on up!

Je vergeet dat dat niet zozeer als reclame bedoeld is, de game is op zijn best op een Nvidia, geoptimaliseerd. En geen zwakke reclamestunt ;)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het wordt pas irritant als je straks in bijv. een FPS online bent, en ie automagisch nieuwe billboards / muurreclame's gaat downloaden en laten zien !!

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:54
tranztaz schreef op 13 oktober 2004 @ 15:39:
Je vergeet dat dat niet zozeer als reclame bedoeld is, de game is op zijn best op een Nvidia, geoptimaliseerd. En geen zwakke reclamestunt ;)
Als het echt een systeemvereiste is, waarom het dan niet op de doos? Dat is het dus ook niet; het spel werkt ongeveer net zo goed met een ATI kaart, maar omdat Nvidia geld betaalt heeft komt die melding in beeld. Pure reclame dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:22

Cyphax

Moderator LNX
Soultaker schreef op 13 oktober 2004 @ 16:11:
[...]

Als het echt een systeemvereiste is, waarom het dan niet op de doos? Dat is het dus ook niet; het spel werkt ongeveer net zo goed met een ATI kaart, maar omdat Nvidia geld betaalt heeft komt die melding in beeld. Pure reclame dus.
Dat vind ik ook. Er wordt nergens beweerd dat ie beter presteert op een Nvidia kaart :)
Als ze inderdaad nou een melding gaven vooraf "This game is optimized for Nvidia cards" of iets van die strekking, dan was het wat anders.
Overigens: als ze daar mode van gaan maken (games optimaliseren voor bepaalde chipsets) kunnen ze van mij het dak op hoor. Blinde aankopen zullen er niet meer komen. Dat is de slechtste ontwikkeling op het gebied van gaming als je 't mij vraagt. Maargoed, 't is een hele andere discussie.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-10 17:23

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wat wordt er door de TS precies bedoeld met "reclame in games"? Als het gaat over Intel/AMD/nVidia/ATi dingetjes bij het starten van het spel of tussen levels door, dat vind ik irritant, maar (passende) reclame in de spelwereld, zoals reclameborden bij sportgames of apparaten van een bepaald merk vind ik niet storend, soms zelfs een bijdrage aan het realisme. Je wil ook het liefst race-games met bestaande auto's en shooters met bestaande wapens, dus waarom geen bestaande GSM/onderbroek/keukenstoel?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 20:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Reclame in games heeft tot nu toe gelukkig nog niet het trieste niveau bereikt van: "We interrupt this clanwar to bring you these messages:..." maar als je ziet dat games tegenwoordig steeds meer als vehikel voor een product worden gebruikt, denk ik dat het niet lang meer duurt.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
We willen natuurlijk ook geen wasmiddel voorbij zien komen in battlefield Vietnam ofzo 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Falcon2107 op 14-10-2004 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Je hebt binnen de games, twee verschillende stromingen. Namenlijk product placement en branding. Product placement is net zo iets als op televisie, waarbij de hoofdpersoon het product gebruikt. Zoals de Sony-Ericsson in Splinter Cell. Branding is het reclame maken via de reclameborden in de games en de filmpjes voor de games. Als het spel af is dan kunnen via deze methode verschillende reclames van buitenaf op die borden geprojecteerd worden. Er zijn al spellen uitgerust met deze functie. Het enige is nog, is dat er geen netwerk voor is om die reclames te projecteren. dit is dus iets, waar we in de nabije toekomst mee in aanraking komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:48

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

In een vampier spel bacardi reclame billboard, no problem (zoals in een redelijk recente film)

Zoals bij I-Robot irritant telkens een merknaam noemen/inzoomen op merken (opdringend) dan liever niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 18:55
In the sims 2 heb je een console waar je simcity 4, sims erop uit en SSX kunt spelen.
Wanneer je 't spel als sims speelt zie je 't ook echt bewegen. Ik vind 't slim gedaan.
Pagina: 1