[W2K]Printer print alles 9x

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Een collega van mij heeft iets heel raars en ik kan geen oplossing vinden.

Als ze op bijv een JPG afbeelding klikt in explorer dan kiest voor afdrukken dan word de pagina 9x afgedrukt. Als ze de foto opent in Photo Editor en op het printertje drukt of op CTRL-P drukt krijgt ze ook alles 9x. Als ze via het menu naar afdrukken gaat krijgt ze wel netjes 1 afdruk.

Ik heb alle printerinstellingen nagekeken en hier is alles in orde.

Ik beheer de printserver (W2K3) en hier staat ook alles normaal, collega's hebben ook geen problemen.

Heeft iemand enig idee wat dit is :?

Bij voorbaat dank!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hoeveel machines zij er aangesloten op die printer? 9?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Han schreef op 12 oktober 2004 @ 14:36:
Hoeveel machines zij er aangesloten op die printer? 9?
Een heleboel maar dat heeft er niet mee te maken, het is een printer die gewoon in de active directory geshared wordt.

Als je op printen drukt zie je de voortgangsbalk ook gewoon 9 keer voorbij komen.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Printer al verwijderd en opnieuw aangemaakt? Lijkt me een glitch in de Matrix..

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Printer verwijderd en opnieuw aangemaakt en ook een andere printer gekozen. Beiden hebben niet geholpen.

Zelfs een ander type printer verbinden werkt ook niet, dus driver is het probleem ook niet.

Het blijkt overigens dat een andere collega op die afdeling ook dit probleem heeft maar dat hij daar 2x ipv 9x afdrukt.

Heeft iemand alsjeblieft een oplossing? anders moet ik 2pc's helemaal leeg gaan halen en dat kost me erg veel tijd...

Alvast vriendelijk bedankt.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Iemand een idee :?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien even de applicatie waarbij dit gebeurt opnieuw installeren? Deze met de laatste updates patchen?

Werkstation voorzien van de laatste patches voor Windows?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
sanfranjake schreef op 15 oktober 2004 @ 13:58:
Misschien even de applicatie waarbij dit gebeurt opnieuw installeren? Deze met de laatste updates patchen?

Werkstation voorzien van de laatste patches voor Windows?
Werkstation is netjes gepatched en als ze vanuit explorer de foto's afdrukt gebeurt het ook al. De Photo Editor is een standaard onderdeel van Windows, kan ik niet veel aan veranderen....

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-09-2025
Normaal kan je bij de printer settings een optie aanvinken "Keep printed documents".

Komt de job 9x aan of is het 1 job met 9 pagina's ?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ecto2002 schreef op 15 oktober 2004 @ 14:13:
Normaal kan je bij de printer settings een optie aanvinken "Keep printed documents".

Komt de job 9x aan of is het 1 job met 9 pagina's ?
Job word gewoon 9 keer achter elkaar ge-processed en uiteindelijk word het 1 grote job met 9 pagina's.

• Millennyum
  • Laatst online: 04-05-2023
Komt een testpagina er ook 9x uit?

In mijn printer preferences kan ik ook standaard een 'number of copies' aangeven. Staat die optie goed?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Millennyum schreef op 15 oktober 2004 @ 21:27:
Komt een testpagina er ook 9x uit?

In mijn printer preferences kan ik ook standaard een 'number of copies' aangeven. Staat die optie goed?
testpagina komt er netjes 1x uit

Number of copies e.d. staat allemaal goed. Tevens heb ik deze ook afgeschermd dus de gebruiker kan dit niet eens permanent aanpassen.

[ Voor 27% gewijzigd door Fairy op 16-10-2004 01:01 ]

Verwijderd

wat voor printer is het? Ik heb dit ook op mijn werk gehad. Bij Word, Excel etc kwamen 6 pagina's , maar het document telde maar 1 pagina. Her probleem was dat de werkstation wel de pagina verstuurde naar de printer, maar op een of andere reden verbrak de werkstation de verbinding met de printer, waardoor er een taak wel actief was in de printer, maar de werkstation dacht van he, ik heb nog een print opdracht, dus ik ga printen. Dit gebeurde 6x tot hij wel de verbinding met de printer maakte. De oplossing was echt simpel. In de printer van onze printer kun je een timeout opgeven. In de printer onder het kopje interface en instellen op 900. Daarna was het probleem verdwenen.
Pagina: 1