[Suse 9.1] CommuniGate Pro email probleem

Pagina: 1
Acties:

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
Ik heb Communigate helemaal goed ingesteld. Ik kan emails verzenden, en ontvangen. Er is alleen een klein probleem met het versturen van de email. Als ik een test mail stuur naar b.v. iemand@gmail.com staat er in de header van de mail

van: thijs@192.168.30.108

dat is dus het externe adres van mijn server (zit achter een router). Hier hoort dus gewoon mijn domein naam achter te komen. Nu heb ik al gezocht naar masquerading maar daar niks op gevonden. En op got kom ik dit probleem niet tegen (of ik kan niet zoeken).

13:37

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit lijkt me niet operating-system-specifiek,
NOS > SA dus :)

• Nibbz
  • Nu online

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
een subtiele kick

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik ken Communigate niet echt, maar is het afzendadres niet gewoon een instelling van de mailclient? (Of optie van de webmail)? Anders zo uik nog eens naar http://www.stalker.com/CommuniGatePro/Domains.html kijken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Nu heb ik al gezocht naar masquerading maar daar niks op gevonden. En op got kom ik dit probleem niet tegen (of ik kan niet zoeken).
Ik ken heel dat commigate niet, maar masquerading is in ieder geval een instelling van je MTA, niet van webmail of iets deregelijks, alhoewel een standaard domeinnaam altijd wel in te stellen is in een webmail applicatie.

Ik weet niet welke MTA je gebruikt, maar zoek dat eerst uit en zoek dan op google hoe je voor die MTA Masquerading moet instellen.

• Nibbz
  • Nu online

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
Ik heb even gegeken naar welke MTA hij zou kunnen gebruiken, maar ik kom er niet achter. Als ik de configuratie bestanden kijk van sendmail en postfix, die zijn allemaal nog helemaal leeg. Waar kan ik nog meer kijken?

Pagina: 1