Toon posts:

Instellen Linksys WRT54G router en Planet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand mij kunnen helpen want ik zie echt de bomen door het bekende bos niet meer.
Heb echt van alles gezocht (met mijn oude routertje) maar ik vind allemaal stukjes die samen toch niet het juiste resultaat geven. Ben al bezig vanaf gisteravond tot nu toe maar het wil niet lukken |:( |:( |:(

WindowXP Home
Linksys WRT54G wirelessrouter
Speed Touch Home (over ISDN) modem (niet getweaked)
Planet Internet als provider
Laatste firmware erop gezet v2.02.7

Kan er iemand met dezelfde router mij vertellen wat ik nu precies moet invullen bij de basic setup want ik denk dat het daar al fout gaat.

Bob

Verwijderd

Je besteedt erg veel aandacht aan vertellen hoe erg het niet werkt, je zegt alleen niets over wat je moet instellen. Als je nou eens een paar screenshots doet van de dingen die je in kunt vullen en wát je al ingevuld hebt kunnen wij misschien aanwijzen wat je verkeerd doet.

Edit: en nog even je titel aangepast. Dat je hulp nodig hebt snappen we, anders had je geen topic geopend ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 14:29 ]

Verwijderd

Laat ik nou net het zelfde hebben staan, en ook planeet adsl

Afbeeldingslocatie: http://www.gelogd.nl/dump/linksys.jpg

aardig he :*)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38

Standeman

Prutser 1e klasse

In principe moet je een VPN verbinding opbouwen vanaf je router naar je modem. Die router neemt de plek van je PC in (zoals ik het zie) en moet je dus vrijwel exact dezelfde instellingen gebruiken die op je PC ook had om te verbinden. (Je hoeft uiteraard geen VPN verbinding te maken met je router!)

Overigens, wat heb je al geprobeerd om in te vullen :?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
JSS en Bloodyhound alvast bedankt voor jullie reactie.

JSS ik zal proberen wat screenshots te maken van hetgene wat ik invoer maar omdat ik moet omschakelen naar mijn andere niet werkende router werkt dat wat moeilijk maar ik ben al blij dat jullie mij antwoord willen geven.

Het screenshot van Bloodyhound is al weer een stapje in de goede richting hoop ik.
Bloodyhound zou jij misschien dan een screenshots willen laten zien van de andere basic instelschermen of hoef ik daar niet in te vullen?

Verwijderd

Bloodyhound zou jij misschien dan een screenshots willen laten zien van de andere basic instelschermen of hoef ik daar niet in te vullen?
Nee, heb je niet nodig, anders had ik die wel gepost.

Ooit van gewoon "lekker proberen" gehoord? 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 14:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bloodyhound ik begrijp dat ik in de andere schermen niets hoef in te vullen.
Zoals je al schrijft probeer het gewoon eens. Ik ga het proberen maar omdat ik er al zo lang mee bezig ben zakt de moed me een beetje in de schoenen.
Daarom vind ik het heel prettig dat jij met dezelfde router en planet mij een beetje op weg helpen, bedankt alvast.

Ik ga het nu proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de instellingen ingevuld zoals Bloodyhound ze liet zien in het screenshot maar dan krijg ik geen verbinding.
Aan mijn modem heb ik, voor zover ik weet, geen veranderingen aangebracht.
Ik werk nu, om op het internet te komen, met mijn oude Sitecom router dus ik moet steeds overschakelen omdat ik nog steeds geen verbinding krijg.

Bloodyhound heb jij iets veranderd aan de instellingen van het Alcatel Speed Touch Home modem?

Verwijderd

Ik heb geen veranderingen aan mijn modem, gewoon standaard.
en verder heb ik echt niks veranderd aan mijn router-settings...

maybe: menu -> setup -> advanced routing: operating mode: gateway?

en maybe nog wat sulligs:

Menu -> Status
Afbeeldingslocatie: http://www.gelogd.nl/dump/linksys2.jpg

Heb je op de button "connect" geklikt?
( bij mij staat er disconnect op ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Bloodyhound,

ik heb je advies opgevolgt " maybe: menu -> setup -> advanced routing: operating mode: gateway?"
Hier stond in eerste instantie niets maar heb met een beetje proberen een stabiele connectie kunnen maken met internet. Dus van harte bedankt voor je duw in de goede richting.

Mag ik je mijn instellingen (heb direct screenshots gemaakt) eens opsturen zodat je misschien eens kunt kijken of onze instellingen veel verschillen (met natuurlijk de belangrijke gegevens afgedekt)?

Nogmaals bedankt.

Verwijderd

Van mij mag je hoor..
Mail de linkjes naar de imagesmaar naar robbie [aap] gelogd [punt] nl
Pagina: 1