Beperkte rechten gast account.

Pagina: 1
Acties:

• Rouser
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07-2020
Ik heb een probleempje. Ik heb hier een XP Pro bakkie staan waar een admin account op staat en een andere account. Deze heb ik gast rechten gegeven. Maar deze account mag eigenlijk alleen maar 1 applicatie gebruiken. Internet explorer en alles dat verder erop zit is niet nodig.

Al die dingen uninstallen heeft geen zin want de admin moet hier nog wel (remote) bijkunnen.
Ik heb in IE ook al de beveiliging aangepast maar dit was ook niet de oplossing.

De pc hangt niet in een domein, dus is dit allemaal wel mogelijk? En zoja hoe. Op google heb ik wel even gekeken maar daar was niet iets te vinden dat me kon helpen, door de niet echt goede omschrijving die je hiervoor kan geven.

In het kort:
De bak heeft XP Pro,
2.4 Ghz. 512 mb, 80 gb
moet op het netwerk blijven,
Geen rechten hebben behalve voor 1 programma

Het mag ook via een extern programma. B)

Verwijderd

Kan je niet gewoon NTFS rechten aanpassen op je programmes folder? Read-only weghalen ofzo :) Ook kan je nog even pielen met gpedit.msc :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 14:29 ]

• Rouser
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07-2020
Het moetwerken met het tabblad beveiliging maar weet iemand of er een snellere manier zijn. Het probleem is nu zie ik dat ik dat tabblad beveiliging nergen heb staan. Kan je die niet ergens inschakelen?

(SP1 staat erop)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-12 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Rouser schreef op 12 oktober 2004 @ 15:29:
Het moetwerken met het tabblad beveiliging maar weet iemand of er een snellere manier zijn. Het probleem is nu zie ik dat ik dat tabblad beveiliging nergen heb staan. Kan je die niet ergens inschakelen?

(SP1 staat erop)
Kun je inschakelen door "Simple file sharing" uit te schakelen. (In verkenner op extra klikken, mapopties, tabblad weergave en dan vinkje weghalen voor "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)".)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!