Programmeur raakt baan kwijt door SETI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter
Ik las zojuist het volgende artikel op Webwereld. Meteen weer even een goede herinnering voor iedereen die (semi) illegale clients wil draaien op de computers van 'de baasch'.
De zoektocht naar intelligent buitenaards leven heeft een Amerikaanse computerprogrammeur zijn baan gekost.

De meeste mensen die meedoen aan SETI, een via internet gecoördineerde zoektocht naar buitenaards leven, doen dat op hun thuiscomputer. Maar ook bij bedrijven en overheidsorganisaties komt het regelmatig voor dat systeembeheerders een screensaver van SETI op de pc's van werknemers zetten.

Zo ook bij het departement voor werkgelegenheid en familiezaken in de Amerikaanse staat Ohio. Daar liet de 63-jarige programmeur Charles E. Smith de computers in het weekend SETI-berekeningen uitvoeren.

Het departement was daar niet over te spreken en besloot Smith te ontslaan, zo meldt WCPO.com. "Ik begrijp dat hij graag intelligent leven in het heelal wilde vinden, want blijkbaar treft hij dat niet aan als hij 's ochtends in de spiegel kijkt", zo motiveert de directeur van het departement het ontslag van Smith.

[ Voor 3% gewijzigd door RobzQ op 12-10-2004 14:13 ]

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 10:29

FastBunny

Give it the Works !

Waarschuwing had ook gekunt imho.. :/

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Rare motivering, maar ie moet maar geen clients zonder toestemming laten werken.
èn dan alléén maar in het weekend?

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 16:16
Duidelijk amerika, in Nederland zou het geen geldigde regel voor ontslag zijn..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:03

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik denk zelf dat er wel wat meer aan de hand is dan simpel weg SETI clients draaien in het weekend, anders wordt je niet zomaar ontslagen. (Tenzij die manager echt een h*ndel*l is of er iets door de install helemaal de soep is ingelopen). Vaak zijn er in dit soort gevallen al meerdere waarschuwingen of problemen aan vooraf gegaan. Goede mensen ontsla je niet zomaar.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Does the name SETI@home ring a bell? :P

Wat een laffe, ongelooflijk ongenuanceerde manier om een medewerker te lozen zeg. Nou zegt het artikel verder niets over de staat van dienst van die man, dus voor het zelfde geld is hij een recidivist die eerst een leuke lading pr0n op het werk had en/of en Kazaa-achtige server had lopen...

Beetje weinig grond, zowel om 'm te lozen als om'm vrij te pleiten.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-06 19:55
Aan de uitspraak te zien van de directeur konden ze het waarschijnlijk al langer niet met elkaar vinden......

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-06 14:35

Tjark

DON'T PANIC

tja, 63 jaar. makkelijke smoes om iemand kwijt te raken die je al langer kwijt wil.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 18:05
Het kost natuurlijk wel een paar knaken aan energie-rekeningen extra als je zoiets draait. Als dat dan zonder toestemming gebeurd snap ik best dat ze daar niet blij mee zijn. Het bevestigd in iedergeval maar weer eens dat toestemming van de 'eigenaar' toch wel belangrijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93980

Het gaat hier om iets typisch Amerikaans volgens mij:
But on Thursday, Charles E. Smith went where no department employee has gone before - he is the first to be fired for using state property to search for alien beings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Damn! Overheid, had ik overheen gelezen... Kunnen ze dan niet het hele politieapparaat ontslaan wegens donutseten onder werktijd? Dat soort dingen...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Ik heb toestemming van de systeembeheerder in de zin van "Zolang ik niet weet dat het gevaarlijk is ga je je gang maar"

Dus zolang hij me niks meer zegt mag ik, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter
Ramzzz schreef op 12 oktober 2004 @ 14:44:
Damn! Overheid, had ik overheen gelezen... Kunnen ze dan niet het hele politieapparaat ontslaan wegens donutseten onder werktijd? Dat soort dingen...
[off-topic]Ze hebben een keertje een stel agent ontslagen omdat ze donuts gingen halen. Maar de reden was vooral dat ze daarvoor met een helicopter voor de deur van de donutshop landde.

[ Voor 3% gewijzigd door RobzQ op 12-10-2004 14:47 ]

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63996

jep ik ben ook door mijzelf ontslagen omdat ik het lef had om seti te draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200

mwah hij is ook 63 he dus echt wakker zal hij er niet van hebben gelegen en misschien was hij ook wel gewoon te duur geworden en is dit de kans geweest om hem te schoppen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Laatst online: 22:10
Ik draai een client op mijn werk. Zolang je maar aan de systeembeheerder verteld dat je het doet is er niets aan de hand. Volgens mij vinden de meeste normale mensen het best als je ze uitlegt wat het ding doet en je duidelijk kan maken dat je je CPU-kracht niet aan een of andere obscure organisatie leent.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5572

Tja, had die maar geen Seti moeten draaien maar UD-Grid of zo. Eigen schuld dikke bult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Laatst online: 11-06 12:29

dread

Sluwe vlaming

[quote]
"Ik begrijp dat hij graag intelligent leven in het heelal wilde vinden, want blijkbaar treft hij dat niet aan als hij 's ochtends in de spiegel kijkt", zo motiveert de directeur van het departement het ontslag van Smith.
[\quote]

Woehaaa Meesterlijke zin :D

verder wel een zielige actie van die directeur!!

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:15
Tja, het is natuurlijk wel oneigenlijk gebruik van (in dit geval) overheidsmateriaal.
Wat mij betreft zou een waarschuwing ook voldoende zijn, maar ik kan me voorstellen dat de regels over dit soort dingen in Amerika wat strikter zijn.
Waarschijnlijk is het idd samenloop van omstandigheden, waarbij het SETI incident de spreekwoordelijke druppel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 10:29

oehoe

blije prutser, ouwe sok

|:(

*zucht*

Dave Mc Owen vs Georgia anyone?

Komt hij er nog mooi vanaf.

En dan zo'n opmerking van zijn baas, geen wonder dat hij naar buitenaards intelligent leven ging zoeken, bij zijn chef zou hij het niet snel gevonden hebben. Hoewel, 'n beetje overleggen vooraf kan ook geen kwaad natuurlijk.

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 26-06 13:56

André

Analytics dude

Hoppa, weer minder tegenstand voor DPC _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86133

André schreef op 12 oktober 2004 @ 19:30:
Hoppa, weer minder tegenstand voor DPC _o_
* Anoniem: 86133 slapt André.

Het is allemaal voor het grotere doel, egoist!
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
TjarkVerhoeven schreef op 12 oktober 2004 @ 14:27:
tja, 63 jaar. makkelijke smoes om iemand kwijt te raken die je al langer kwijt wil.
Dacht ik ook na het lezen van het artikel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Wat hierboven ook gezegd werd, een goede werknemer ontsla je niet vanwege zoiets tenzij er daardoor echt andere dingen misgaan/ aan voorafgegaan zijn.

Beetje jammer dat het Distributed computing op deze manier in het nieuws komt, maar ook een waarschuwing om dus geen illegale clients te draaien.....
Ow... me kijkt even naar systrayier op 't werk.... shit.... }:O

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

[quote]dread schreef op 12 oktober 2004 @ 15:24:
"Ik begrijp dat hij graag intelligent leven in het heelal wilde vinden, want blijkbaar treft hij dat niet aan als hij 's ochtends in de spiegel kijkt", zo motiveert de directeur van het departement het ontslag van Smith.
[\quote]

Woehaaa Meesterlijke zin :D

verder wel een zielige actie van die directeur!!
Vind je? Dit geeft meer het niveau van die supervisor aan dan van zijn medewerker. Het is zo zwak om op zo'n manier een medewerker na te trappen en hem persoonlijk aan te vallen via de media.

Ik had die supervisor alleen al om deze zin direct op het matje geroepen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 13-10-2004 08:35 ]

Pagina: 1