bestanden publiceren via bittorrent

Pagina: 1
Acties:

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik heb een aantal bestanden die ik wil publiceren via bittorrent.
Na wat zoekwerk ben ik er al achter gekomen dat dit het makkelijkst gaat via azureus omdat deze een ingebouwde tracker heeft.

ik heb op mijn router poort 6881 tcp geforward, en dit werkt goed volgens azureus. Toch lukt het anderen niet om vanaf mij te downloaden.

heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? moet je voor het uploaden andere poorten open zetten dan voor het downloaden?

en is er ook een mogelijkheid om het zelf (van binnenuit) te testen? in het torrent betand staat mijn externe ip adress (wat ik zelf dus niet kan bereiken) maar als ik dit verander in het interne ip adres is de torrent ongeldig.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:55

Outerspace

Admin General Chat
AtlonXP1800 schreef op 12 oktober 2004 @ 13:43:

ik heb op mijn router poort 6881 tcp geforward, en dit werkt goed volgens azureus. Toch lukt het anderen niet om vanaf mij te downloaden.
volgens mij moet je dan ook 6881 udp forwarden :)
je kan met tcp -> naar binnen (download)
en dan met udp -> naar buiten (upload)

correct me if i'm wrong

offtopic:
bedankt rollebol, ik zag mijn typo :>

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 12-10-2004 13:57 ]

Wauw, een sig!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
UDP, niet UTP.

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
ok, udp poort heb ik er ook bij open gezet, volgens het verhaal hier kan je ook een willekeurige andere porrt begruiken (in een bepaalde range)

ik heb poort 6969 tcp ook maar open gezet, aangezien dat de tracker port is.
nu nog een manier vinden om het van binnenuit te testen (ik krijg nu problen connecting to tracker)

edit:

hij werkt! ik heb het uiteindelijk kunnen testen door een laptop in te laten bellen met directinternet :)

iedereen bedankt voor de hulp

[ Voor 16% gewijzigd door AtlonXP1800 op 12-10-2004 14:40 ]