Heeft iemand toevallig ervaring met een NT tool die het volgende doet? (zie ook [rml]"[ NT/Filepermissies] CACLS, maar dan net ..."[/rml])
Stel, je hebt een mapstructuur in NT
De toegangsrechten zijn als volgt:
Map 1:
Jan (full access)
Piet (read access)
Kees (write access)
Map a:
Jan (write access)
Dirk (full access)
Map b:
Jan (full access)
Kees (read access)
Nu wil ik van de mensen die op dit moment al access hebben deze access veranderen in read access, zodat je uiteindelijk de volgende situatie hebt:
Map 1:
Jan (read access)
Piet (read access)
Kees (read access)
Map a:
Jan (read access)
Dirk (read access)
Map b:
Jan (read access)
Kees (read access)
Lijkt simpel he. Het probleem is echter dat je meestal alleen per user de rechten kan instellen. Op het moment dat je vanuit map 1 recursief de rechten gaat toekennen aan zowel Jan, Piet, Kees als Dirk hebben alle 4 ineens read access tot alle mappen. Dit is niet de bedoeling. Handmatig is geen optie, want het gaat om echt heel erg veel data. In NT is er een commandline tool (cacls) en varianten hierop die aardig in de buurt komen maar dit niet kunnen zonder eerst alle vormen van access voor elke map op te slaan. Hiervoor zou ik dus een batch moeten (laten) ontwikkelen maar ik wil eerst kijken of er al niet zoiets bestaat.
Wat ik dus zoek is een (eventueel commercieel) programma dat dit kan, bij voorkeur met een GIU Heeft iemand ervaring met zoiets?
Stel, je hebt een mapstructuur in NT
code:
1
2
3
| --1 |--a |--b |
De toegangsrechten zijn als volgt:
Map 1:
Jan (full access)
Piet (read access)
Kees (write access)
Map a:
Jan (write access)
Dirk (full access)
Map b:
Jan (full access)
Kees (read access)
Nu wil ik van de mensen die op dit moment al access hebben deze access veranderen in read access, zodat je uiteindelijk de volgende situatie hebt:
Map 1:
Jan (read access)
Piet (read access)
Kees (read access)
Map a:
Jan (read access)
Dirk (read access)
Map b:
Jan (read access)
Kees (read access)
Lijkt simpel he. Het probleem is echter dat je meestal alleen per user de rechten kan instellen. Op het moment dat je vanuit map 1 recursief de rechten gaat toekennen aan zowel Jan, Piet, Kees als Dirk hebben alle 4 ineens read access tot alle mappen. Dit is niet de bedoeling. Handmatig is geen optie, want het gaat om echt heel erg veel data. In NT is er een commandline tool (cacls) en varianten hierop die aardig in de buurt komen maar dit niet kunnen zonder eerst alle vormen van access voor elke map op te slaan. Hiervoor zou ik dus een batch moeten (laten) ontwikkelen maar ik wil eerst kijken of er al niet zoiets bestaat.
Wat ik dus zoek is een (eventueel commercieel) programma dat dit kan, bij voorkeur met een GIU Heeft iemand ervaring met zoiets?
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -