Ik ben bezig om in mijn Control Panel een functie te bouwen waarin ik een SQL 2000 database kan aanpassen/wijzigen.
Alleen lukt het niet om een tabel toe te voegen zonder dat ik er direct een kolom bij moet doen. Het is dus de bedoeling dat alleen de tabel wordt aangemaakt. Ik gebruik nu onderstaande code voor het toevoegen:
Hoe kan ik dit nu oplossen?
Ook heb ik een stukje gevonden waarbij je je tabel kan renamen, alleen vind ik dit wel een tricky manier om dit direct in je sp_configure te doen. Is hier misschien een andere oplossing voor? De ALTER TABLE heb ik al op diverse manieren geprobeerd maar zonder succes. Ik gebruik nu:
Alleen lukt het niet om een tabel toe te voegen zonder dat ik er direct een kolom bij moet doen. Het is dus de bedoeling dat alleen de tabel wordt aangemaakt. Ik gebruik nu onderstaande code voor het toevoegen:
SQL:
Dus bij elk nieuw tabel wordt ook de kolom 'New Column' toegevoegd. Als ik dat laatste stukje weghaald krijg ik o.a. de foutmelding "Incorrect syntax near 'NewTableName'".1
| Conn.execute("CREATE TABLE [" & Request("NewTableName") & "] ([New Column] Numeric)") |
Hoe kan ik dit nu oplossen?
Ook heb ik een stukje gevonden waarbij je je tabel kan renamen, alleen vind ik dit wel een tricky manier om dit direct in je sp_configure te doen. Is hier misschien een andere oplossing voor? De ALTER TABLE heb ik al op diverse manieren geprobeerd maar zonder succes. Ik gebruik nu:
SQL:
1
2
3
4
| Conn.execute("EXEC sp_configure 'allow', 1" & VBCrLf & "RECONFIGURE WITH OVERRIDE") Conn.execute("UPDATE sysobjects " & VBCrLf & "SET [name] = '" & Request("NewTableName") & VBCrLf & "WHERE [name] = '" & Request("oldTableName") & "'") Conn.execute("EXEC sp_configure 'allow', 0" & VBCrLf & "RECONFIGURE WITH OVERRIDE") |
Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!