Wireless draytek, 2200WE vs 2900G

Pagina: 1
Acties:

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-04 10:06
Hoi,

ik wil hier een wifi netwerkje aanleggen, en twijfel tussen deze 2 modems.
FF de specs:
2900G:

http://www.draytek.com/en.../vigor2900g_html_spec.php

2200WE:

http://www.draytek.com/en...p_gateway/vigor2200we.php

Wat ik ermee wil is thuis mn comp via wifi aan internet hangen omdat ik geen zin heb om al die draden te trekken.
Het gaat dan om een casema kabel 3072/576 kbit/s abbo.

Is het dan nuttig om die 2900G te kopen of kan ik net zo goed op zoek naar een 2200WE omdat die ook snel genoeg is?

Als iemand een andere net zo goede( dus niet alleen goedkoper) wifi modem kent dan hoor ik dat ook graag.

thx

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb zelf de Vigor 2600WE (dus ook 11 Mbps) en haal daar met mijn verrotte Medion-laptop zo'n 300 kB/s mee. Dat zou dus genoeg moeten zijn voor het abo wat jij hebt :)

De 2900 is natuurlijk wel stukken nieuwer en stukken geavanceerder dan de 2200. Denk aan bijvoorbeeld WPA en VLAN :)

Verwijderd

Of het nuttig is moet je zelf verzinnen. Je hebt zelf al kunnen uitrekenen dat je 3Mbit nodig hebt voor je internetverbinding. Je hebt theoretisch 11Mbit, wat in de praktijk best wat minder kan zijn. Als je dus 100% zeker wilt zijn van je internetsnelheid én ook nog af en toe wat data heen en weer sleurt zou ik zeker gaan voor 54Mbit.

Het prijsverschil zal ook vrij klein zijn. En waarom investeren in een achterhaalde standaard?

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-04 10:06
De 2600 is alleen voor adsl, dus voor kabel jmmr genoeg geen optie.

Het prijsverschil is idd vrij klein.
Alleen is de 2200 veel makkelijker te vinden op marktplaats of hier bij V&A en is dan natuurlijk wel een stuk goedkoper.

Aan de andere kant is dat vaak omdat mensen upgraden naar de 2900, dus zijn er toch erg veel mensen die daar het voordeel van inzien.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sevenhunt schreef op 12 oktober 2004 @ 14:04:
De 2600 is alleen voor adsl, dus voor kabel jmmr genoeg geen optie.
Ik gaf alleen ff aan dat voor jou abo 11 Mbps voldoende is. :)

Verder kan ik me voorstellen dat Draytek op een geven moment de 2200 niet meer zal supporten en er geen nieuwe firmware meer voor ontwikkeld wordt.
Ik zou gewoon de 2900 nemen :)