Toon posts:

[win XP] Mp3 files 0kb en onafspeelbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik vanochtend voor het eerst in een week Winamp opstartte, bleek dat alle MP3 files op mijn speciale MP3 schijf (G) 0kb groot waren. Vorige week was alles nog ok.

Alle filenamen enz staan er nog...maar de bestanden zijn natuurlijk onafspeelbaar en eigenlijk 'weg'. Nu heb ik wat zitten zoeken op google en via de search, maar nog maar erg weinig gevonden over eventuele oplossingen/oorzaken voor dit probleem. Ik dacht eerst aan een virus, maar Norton 2002 (volledig geupdate), vindt helemaal niets.

De schijf met de mp3's was wel gedeeld en vrij toegankelijk om te overschrijven voor huisgenoten (vader en moeder), maar het lijkt me heel sterk dat zij dit probleem veroorzaakt zouden hebben. Iemand enig idee?...ik ben 6GB aan mp3's kwijt, een collectie die gestaag gegroeid is sinds 1999. Ik heb wel enkele verouderde backups...maar lang niet alles.

[edit]Net gemerkt...de files zijn zondag 3 oktober om 20.01 uur gewijzigd...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 13:08 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Al gecheckt op virussen, spyware enz enz?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

een vriend van me had ook zoiets.. de mp3's waren wel via het netwerk bereikbaar via een andere pc en waren zo de goede filegrootte .. misschien iets om te controleren?

Verwijderd

Topicstarter
Al gechecked. Via andere pc's net hetzelfde probleem. 0kb en onafspeelbaar.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En toch zou ik uitgaan van een virus/worm/oid.

Hoe gechecked? Alleen NAV of ook andere virusscanners en ook met de hand? (HJT? Zie de Beveiliging & Virussen FAQ :) )

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 12-10-2004 13:16 . Reden: O-) ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Net ff mcafee installed, maar die vindt ook niets. Systeem is 100% virusvrij. Ik zal er dadelijk nog eens een online scanner overheen gooien.

Het zijn trouwens enkel de mp3's op die schijf die het probleem hebben. Er stonden er ook enkele tientallen op andere plaatsen en die hebben geen probleem.

I'm puzzled...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zijn er andere machines die (writable) verbinding maken met die schijf? Misschien dat die problemen hebben? (Hetzij malware, hetzij bijv. een erg brak tagging of indexeer programma).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, er zijn zo 3 pc's. Beide zijn volgens Norton ook virusvrij en worden tamelijk goed onderhouden. Regelmatig scanner op spyware ed. Ze hebben niet echt problemen.

Als het een virus is/was kan ik het in elk geval niet vinden...

Ik ben nu even wat datarecovery programma's aan het downloaden...

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Misschien iets van spyware? Plaats is een log van je HiJackThis log.

Self reflection is the school of wisdom

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 12:49
draai je wel een firewall? Misschien heeft iemand je gewoon lopen kl*ten. Misschien heb je een keer een trojan gedownload, die wordt niet door virusscanner/spywarescanner herkend.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-08 09:12

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ruk je schijf er eens uit, sluit hem daarna eens opnieuw aan :) ws. is je schijf gewoon oud......

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit achter een linux firewall (severtje draaien).

Geen spyware...heb voldoende gescanned etc.

Schijf is niet oud...andere files op de schijf (en WMA bestanden) hebben geen enkel probleem.
Pagina: 1