Toon posts:

Sata, new raid controller, zelfde instalatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hier kwam ik dus niet uit.

Ik heb een 160GB sata schijf met Win XP Pro besturingsysteem
Nu is het moederboord een asus a7v880 kapot, nog wel bruikbaar maar de agp is half kapot en omdat hij vrij nieuw is krijg ik garantie. maar ga hem inruilen voor een nforce plankje, een asus a7n8x-e deluxe.
Maar de raid driver die de oude via moederboord gebruikt is anders als die van de Nforce en dus zal hij me windows instalatie niet zomaar op pakken en heb niet al te veel zin om alles teherinstaleren.
Ik heb dit probleem in het verleden al een keer gehad en kwamer toen ook niet uit.
Toen maar windows opnieuw geinstaleerd. 8)7
Imand een goed idee ????
Denk dat er toch wel een goede manier moet zijn om dit opte lossen.

groet

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 14:16

FastBunny

Give it the Works !

Je kunt proberen de driver van de a7n8x-e sata te installeren onder je huidige installatie en dan bidden, echter ik denk niet dat het je gaat lukken en dat je een boot error krijgt

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Je zal XP zo wie zo opnieuw moeten installeren aangezien je een andere chipset op je mobo hebt ;).

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een RAID array kan niet zonder meer van de ene merk naar de andere merk RAID controller verhuisd worden. Zie ook de RAID FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden :)

Mocht het om een enkele schijf gaan, dan had je deze beter aan de onboard IDE controller kunnen hangen óf de RAID controller moeten uitschakelen cq laten fungeren als non-RAID IDE controller.

Verwijderd

er vanuitgaande dat er 1 sata schijf gebruikt wordt en geen RAID array kan je het volgende doen:

-je prikt een pci satacontroller op je moederbord en laat de schijf nog op de huidige controller zitten.
-je installeert de drivers van de pci sata controller.
-vervolgens hang je de schijf over van de onboard sata controller naar de pci controller. Windows kan nu booten van deze controller en kan nu dus ook booten vanaf een ander moederbord via de pci sata controller.

en wil je de schijf op het nieuwe moederbord gebruik laten maken van de onboard sata controller is het een kwestie van de drivers van de onboard controller installeren in windows en je kan de schijf omhangen.

Succes!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BalusC schreef op 12 oktober 2004 @ 13:20:
Zie ook de RAID FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden :)
Dan moet ik het topic ook moven naar het juiste subforum 8)7

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers dus :)
Pagina: 1