TV opnemen & ATI remote.

Pagina: 1
Acties:

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-08 15:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ik wil MMC dat standaard bij de ati (awi 9000 pro) kaart komt vervangen door een ander programma. (Te vaak dataverlies. geen programma gids in nederland, fastrforward werk niet bij meeste codecs.)

onderstaand topic geeft een aardige indruk wat er beschikbaar is.

Overzicht TV kaart software!

Waar ik echter wat moeite mee is uit te vinden welke programma's de ati (RF) remote ondersteunen. Dit omdat de pc op een ander verdiepeping staat als de tv.

showshifter. -> ondersteund waarschijnlijk wel
winvodio (http://www.vodio.com) -> Nergens te vinden
beyond tv ( www.snapstream.com ) -> onduidelijk
gottv www.gottvpvr.com -> onduidelijk.

( dscaler -> geen tv shifting -> valt af. )

Ik heb de programma's nog niet geprobeerd. Wie weet welke progs met de ati (x10) rf remote controller werken die standaard met een ATI All in one wordt meegeleverd.

-stabiel (anders kan ik beter mmc/easylook blijven gebruiken)
-time shifting
-tv gids nl ondersteuning (moet ik nog uitzoeken)
-Goede ondersteuning remote.
-Niet te duur ;)

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 12-10-2004 12:56 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:29
Wie weet welke progs met de ati (x10) rf remote controller werken die standaard met een ATI All in one wordt meegeleverd.
Als je gebruik maakt van Girder kun je al die programma's wel bedienen. Er is een plugin voor je ati en voor de meeste programma's kun je wel een .gml file vinden.

De andere punten die je benoemt worden wel behandeld in dat topic dat je noemt en anders wel elders op got/internet.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-08 15:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
amontillado schreef op 12 oktober 2004 @ 14:51:
[...]

Als je gebruik maakt van Girder kun je al die programma's wel bedienen.

Er is een plugin voor je ati en voor de meeste programma's kun je wel een .gml file vinden.

De andere punten die je benoemt worden wel behandeld in dat topic dat je noemt en anders wel elders op got/internet.
Hmm girder vindt ik best duur, en dan moet ik wellicht nog scripten. (19 dollar) .

wel een .gml file. Als het programma er niet op gebouwd is is het praktisch niet te bedienen met een remote. Het is in ieder geval niet handig. PLay, Stop is meestal niet het probleem, maar door menu's navigeren op een TV is lastig.

ja. alles is op internet te vinden. geef maar goede search termen. Ik heb in ieder geval op de webpagina van die programma's gekeken en daar stond het alleen bij show shifter specifiek erbij.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:29
leuk_he schreef op 12 oktober 2004 @ 15:13:
[...]

Hmm girder vindt ik best duur, en dan moet ik wellicht nog scripten. (19 dollar) .

wel een .gml file. Als het programma er niet op gebouwd is is het praktisch niet te bedienen met een remote. Het is in ieder geval niet handig. PLay, Stop is meestal niet het probleem, maar door menu's navigeren op een TV is lastig.

ja. alles is op internet te vinden. geef maar goede search termen. Ik heb in ieder geval op de webpagina van die programma's gekeken en daar stond het alleen bij show shifter specifiek erbij.
Of 19 dollar veel geld is voor Girder is een persoonlijke afweging (persoonlijk vind ik het niet duur voor een erg veelzijdig en goed ondersteund programma).
Maar als je op internet wat rondzoekt kom je denk ik nog wel versie 3.29b tegen, dat is de laatste freeware versie en de meeste plugins werken daar wel mee (de ati/x10 in ieder geval wel, want die heb ik zelf nog gebruikt).

Programma's als showshifter, beyondtv en gottvpvr zijn allemaal juist bedoeld om te gebruiken i.c.m de tv, en navigatie is dan ook erg goed te doen met de afstandsbediening.
Voor al deze programma's is wel een .gml te vinden, dan hoef je nog enkel de ab knoppen toe te kennen aan de verschillende acties. Dit is vrij simpel te doen en duurt niet al te lang...

[ Voor 2% gewijzigd door amontillado op 12-10-2004 20:05 . Reden: typefout ]

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe