Ik ben bezig met de automatisering van een groot bedrijf. Dit bedrijf krijgt heel basic gezegd te maken met de volgende entities:
Er is opdracht (=tabel).
Deze opdracht wordt uitgevoerd met behulp van een tekening (=tabel).
Deze tekening bestaat uit (een x-aantal) onderdelen.
Wat wil het bedrijf?
Het bedrijf wil in één overzicht zien wat de status is van alle opdrachten.
Ik doe daarvoor het navolgende.
• Haal alle opdrachten op.
(gebruik een relatie met tekeningen om info over de tekeningen op te halen)
• Haal vervolgens pér opdracht/tekening alle onderdelen op.
Van alle onderdelen bekijk ik de statussen qua voorraad en geef vervolgens achter de opdracht weer of de onderdelen er zijn/ of niet.
Gemiddeld zijn er altijd 100 opdrachten in het overzicht te zien. De tekeningen die hier aan gerelateerd zijn hebben gemiddeld met 10 verschillende onderdelen een relatie.
Het probleem is dat dit alles ontzettend traag gaat. Ik denk dat de parsing time (ik heb dit niet daadwerkelijk ge-checked) rond de 3 of 4 seconden ligt. Het is in ieder geval té traag omdat er vaak mee gewerkt gaat worden.
Heeft iemand een idee c.q. tip om dit beter aan te pakken?
Ik kan de database structuur niet verder optimaliseren, ik heb geen mogelijkheid om de tabellen-structuur aan te passen. Wel de tabellen zelf eventueel.
Echter denk ik dat ik dat de structuur wel goed is qua entities.
Een klein overzichtje van de tabellen (afbeelding).
Ik heb ook al aangeboden met tab-bladen te werken (opdracht 1tm/10, 11t/m 20, etc.) maar dit is geen optie daar de klant alle opdracht in een keer wil zien.
Als er geen oplossing is dan zal ik moeten melden dat de klant moet leven met de vertraging die steeds optreed.
Er is opdracht (=tabel).
Deze opdracht wordt uitgevoerd met behulp van een tekening (=tabel).
Deze tekening bestaat uit (een x-aantal) onderdelen.
Wat wil het bedrijf?
Het bedrijf wil in één overzicht zien wat de status is van alle opdrachten.
Ik doe daarvoor het navolgende.
• Haal alle opdrachten op.
(gebruik een relatie met tekeningen om info over de tekeningen op te halen)
• Haal vervolgens pér opdracht/tekening alle onderdelen op.
Van alle onderdelen bekijk ik de statussen qua voorraad en geef vervolgens achter de opdracht weer of de onderdelen er zijn/ of niet.
Gemiddeld zijn er altijd 100 opdrachten in het overzicht te zien. De tekeningen die hier aan gerelateerd zijn hebben gemiddeld met 10 verschillende onderdelen een relatie.
Het probleem is dat dit alles ontzettend traag gaat. Ik denk dat de parsing time (ik heb dit niet daadwerkelijk ge-checked) rond de 3 of 4 seconden ligt. Het is in ieder geval té traag omdat er vaak mee gewerkt gaat worden.
Heeft iemand een idee c.q. tip om dit beter aan te pakken?
Ik kan de database structuur niet verder optimaliseren, ik heb geen mogelijkheid om de tabellen-structuur aan te passen. Wel de tabellen zelf eventueel.
Echter denk ik dat ik dat de structuur wel goed is qua entities.
Een klein overzichtje van de tabellen (afbeelding).
Ik heb ook al aangeboden met tab-bladen te werken (opdracht 1tm/10, 11t/m 20, etc.) maar dit is geen optie daar de klant alle opdracht in een keer wil zien.
Als er geen oplossing is dan zal ik moeten melden dat de klant moet leven met de vertraging die steeds optreed.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 12:07 ]