Verwijderen alle mappen van 0 kB met dos commando

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelior
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 10:37
Kan ik op 1 of andere manier mappen verwijderen die 0 kB bevatten (lege mappen) d.m.v. een Dos commando voor Batch bestand?

Ik weet wel dat ik de optie /s moet gebruiken voor onderliggende bestanden bijv : del *.doc /s

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 07:57
Ik ga geen kant en klaar script voor je in elkaar zetten, maar de tools die je nodig hebt zijn:

dir om de inhoud van de schijf weer te geven (dir/a/s c:\*.* > d:\dit_staat_er_op_c.txt)

find/findstr om in de inhoud van de schijf te zoeken naar "0 File(s) 0 bytes"-meldingen

for %i ... in ... do rd %i om alle directorys die horen bij de "0 File(s) 0 bytes"-meldingen weg te gooien.

Ik zou persoonlijk niet de moeite doen of zoeken naar een "Cleanup-tool" die dit kan.

Let erop dat een directory met "0 bytes" misschien een subdirectory heeft waar wel iets in staat. Gebruik dus zeker geen rd /s /q!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 05:19
Gewoon rd gebruiken dus om lege mappen weg te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Botte bijl methode: Onder *nix is er rmdir, die verwijderd enkel lege directories. rmdir -p verwijderd ook de ouders. Er is ook een rmdir.exe (poort van *nix). Maak met dir /ad /s > blaat.txt een lijst van alle directories en doe voor allemaal rmdir -p.

Een specifieke cleaner is idd misschien makkelijker / sneller :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelior
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 10:37
Oke dank je ik zal eens rondkijken of ik ergens een progje ervoor kan vinden.