Toon posts:

office probleemptje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ff met excel voor de vulploeg van de c1000 een kollie calulator aan het maken. Dus wat er aan kollie binnenkomt moet binnen een bepaalde tijd gevuld worden, maar ik kan alleen het aantal in minuten uitrekeningen. Het moet echter ook in uren en minuten komen alleen hoe ik dit moet doen zou ik niet weten.

Ik wil dat er komt te staan bijvoorbeeld in plaats van 70 minuten moet er komen te staan 1 uur en 10 minuten. Ik denk dat dit een soort vba scripje ofzo is, maar ik zou niet weten hoe je dit moet doen.

Als je zo het document opend heb ik vast de forumule ingevuld bij het vak wijnen. Deze klopt dus gewoon alleen hij geeft het aantal minuten aan.
De forumule die hier bij hoort is
aantal kollie / aantal kollie per uur * 60

Degene die zich aangesproken voelen willen die mij dan ff helpen

Het document staat hier: http://www.dse.nl/~joeybraem/vultijd_calculator.xls

alvast bedankt

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:04
-Maak het cel format van D3 time
-verander de formule in =C3/94/24
Time geeft de tijd netjes in uren, minuten en seconden aan. Je moet alleen de tijd als deel van een hele dag geven. (0.25 = 6 uur 's ochtends, 0.5 = 12 uur etc.)
VBA is totaal overbodig bij dit probleempje, je betaald niet voor niets zoveel centjes voor een spreadsheetprogramma O-)

[ Voor 80% gewijzigd door onkl op 12-10-2004 11:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
thanks ja dat is wel zo daar heb je geen vba script voor nodig. Ik had zelf ook moeten weten dat de formule dan anders moest

maar ieder geval bedankt