[exchange 5.5] Standaard mailbox limit

Pagina: 1
Acties:

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik heb in de system manager in system policy een mailbox store policy aangemaakt voor limieten. Deze staat ingesteld dat er elke nacht een bericht wordt verzonden naar iedereen die boven de limiet zit.
Dit bericht was vannacht dus niet verzonden.

Als ik kijk in de properties page van de mail server staat mailbox management nog uit.
Moet ik hiervoor mailbox management process nog voor aanzetten of heeft dat hier niks mee te maken? Het tabblad policies is nog leeg. Het lijkt me dat hier die nieuwe limit policy in moet staan?

Wat moet ik nog instellen om het werkend te krijgen?
De server is w2k3

I'll be back

Verwijderd

ik neem aan dat het om exchange 2003 gaat aangezien 5.5 geen system manager heeft....
256141 How to Create System Policies in Exchange
http://support.microsoft.com/?id=256141 helemaal doorgelopen?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:56
Ik verplaats dit topic even naar "Software Algemeen" aangezien exchange een "los" product is, en dus niet in "Windows Operating Systems" thuishoort. :)

Vermeld jij nog even welke versie van exchange je nu echt gebruikt? En wat je zelf al gevonden hebt met bv. google?

• herminator
  • Niet online
Er staat Exchange 5.5 administrator maar dan dan al het dus toch 2003 zijn. Ik kom er wel uit met die link van hierboven. Ik had daar al naar gezocht op de microsoft site maar kon niet de juiste link naar boven krijgen. Bedankt voor de reactie.

Hier de oplossing
Applying the Policies
After you create the policies, you need to apply them to the servers and stores that they were created for. 1. Right-click the policy that you want to apply, and then click Add Store or Add Server (depending on the type of policy you are applying).
2. In the top pane, click the server or store name, and then click Add.
3. Click OK to save the settings.
To verify that a policy has been applied:
1. Right-click either the server or store that you have applied a policy to, and then click Properties.
2. Click the Policies tab. You will see which policies have been applied to this object and which policy options are enabled.

[ Voor 59% gewijzigd door herminator op 12-10-2004 11:10 . Reden: oplossing toegevoegd ]

I'll be back

• herminator
  • Niet online
Ik stuit nog op een probleempje.
ik heb hier nog een duidelijke handleiding gevonden.
http://www.msexchange.org...ting_System_Policies.html

Bij figuur 7 wil ik dus een groep toevoegen maar hij vind er geen een. Er bestaan wel distribution groepen en security groepen in de active directory, maar exchange ziet ze dus niet. Ik vind overal handleidingen hoe je die limiet in moet stellen maar niet om dit probleem op te lossen.
Ik heb ook al testgroepen gemaakt met verschillende instellingen maar ook deze verschijnen er niet in.

I'll be back

Verwijderd

bij figuur 7 moet je de mailbox store aangeven waar je deze limieten op wilt zetten. Je kunt geen limieten op groepen zetten, alleenop mailbox stores.

• herminator
  • Niet online
In de exchange administrator heb ik een mailbox store staan. Hierin staan alle mailboxen.
Bij die figuur 7 komt ook die mailbox store niet voor. Of moet deze toch nog ergens gemaakt worden?

I'll be back

Verwijderd

bij figuur 7 staat wel degelijk `postfachspeicher' wat duits is voor mailbox store. Gewoon in ESM kijken wat de naam van je mailbox store is en die in figuur 7 opgeven.

• herminator
  • Niet online
Juist en dan zegt ie dus dat hij die niet kan vinden.
Ik heb nu de properties opgevraagd van die mailbox store zelf en daar nu de limiet ingesteld. Ik neem aan dat het zo ook voldoende werk aangezien dit de enige store is die aanwezig is.

[ Voor 64% gewijzigd door herminator op 12-10-2004 22:30 ]

I'll be back

Verwijderd

en als je het zo probeert?
Applying the Policies
After you create the policies, you need to apply them to the servers and stores that they were created for. 1. Right-click the policy that you want to apply, and then click Add Store or Add Server (depending on the type of policy you are applying).
2. In the top pane, click the server or store name, and then click Add.
3. Click OK to save the settings.

Heeft die store toevallig een vreemde naam? Ik heb wel eens gezien dat er bv een haakje ontbrak achter de servernaam waardoor de ldap query over de zeik ging.

• herminator
  • Niet online
Bericht hierboven al geedit. Wat jij nu zegt gaat dus niet zoals ik wil of het systeem wil niet doen wat ik wil...
De policy's zijn wel handig voor meerdere stores maar aangezien er maar een store opstaat heb ik het nu op de store zelf aangezet. Ik wist nog niet dat dit dus ook kon.

De store heeft geen vreemde tekens in de naam

[ Voor 9% gewijzigd door herminator op 12-10-2004 22:46 ]

I'll be back

Verwijderd

als ie op de store staat lijkt me dat alles correct ingesteld staat.
Pagina: 1