Toon posts:

[VB] inhoud mail door ontvanger in bijlage gezet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een programma in visual basic dat via een component e-mails verstuurd aan debiteuren. De inhoud van de e-mails bestaat uit html code. Het component in VB heeft ook de mogelijkheid om html opmaak te verzorgen in de mail.

Het probleem is alsvolgt:
De ontvanger van de mail ziet de tekst van de e-mail niet in de mail, maar in een bijlage. De mail wordt gescand door een virusscanner en deze zet de tekst van de mail in een html file in de bijlage. Dit is echter niet de bedoeling. Wat kan ik doen om dit te voorkomen?

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Results 1 - 10 of about 63,400 for een component. (0.21 seconds)
misschien kun je me helpen de resultaten _iets_ specifieker te krijgen :?

m.a.w.: welk component gebruik je :?

[ Voor 7% gewijzigd door j_du_pee op 12-10-2004 10:45 ]

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Verwijderd

Topicstarter
Scripting.FileSystemObject

Dit verwijst naar een module in het VB project. Nou ligt het niet aan de vb code denk ik. Als de mail naar mijn chello adres gemaild wordt dan komt de boodschap (html) gewoon netjes in mijn mailtje te staan als text. mime-html. Maar op een ander e-mail adres waarvan de mailtjes eerst gescaned worden door de server di de mail ontvangt wordt de boodschap in de mail in de bijlage geplaatst. Denk omdat deze virusscanner de html code scaned naar mogelijke virussen.

Er staat mij iets van bij dat het mogelijk is om de text van een mail in zowel tekst vorm als html vorm te versturen voor e-mai laccounts die html opmaak van mails niet ondersteunen. Zou ik hier iets mee kunnen?