3ivx A/V stream uit een .MOV exporteren naar harddisk, hoe?!

Pagina: 1
Acties:

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb een Quicktime (.mov) video gedown'ed waarin 3ivx content zit en wil zowel de audio als de (MPEG4) video stream exporteren naar harddisk om daar een AVI file van te maken...
Aangezien de videostream al MPEG4 is wil ik dit dus doen zonder te re-encoden (volgens mij zou mijn DivX/Xvid speler dit zonder problemen kunnen afspelen). Audio is opzich niet zo'n probleem, maar hoe kan ik überhaupt de Audio/Video stream splitten én wegschrijven naar harddisk?
Ik heb dus de 3ivx codec gedown'ed van www.3ivx.com en geinstalleerd en kan dus de .mov file netjes afspelen met de Media Player (super kwaliteit trouwens).
In VirtualDub kon ik in eerste instantie de .mov file niet openen, maar nadat ik de .mov file geframeserved had via AviSynth was dat probleem opgelost... Echter kan ik met VirtualDub niet de Video stream exporteren zonder te re-encoden...
Ook ben ik met GraphEdit aan het stoeien geweest, maar kan geen filter vinden die de streams kan exporteren naar disk.
Iemand al eens eerder hiermee aan het stoeien geweest en een oplossing gevonden?!?

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• haggard
  • Niet online
Laat ik de vraag anders stellen:
Hoe kan ik met GraphEdit een stream op harddisk wegschrijven?!? Als ik ook maar iets probeer aan te sluiten op de filewriter filter, krijg ik de foutmelding dat de verbinding niet tot stand kan komen om dat de filter incompatible met elkaar zijn?!?
Ook de helpfile van GraphEdit geeft geen uitleg...
Iemand een idee?!?

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
haggard schreef op 12 oktober 2004 @ 09:56:
In VirtualDub kon ik in eerste instantie de .mov file niet openen, maar nadat ik de .mov file geframeserved had via AviSynth was dat probleem opgelost... Echter kan ik met VirtualDub niet de Video stream exporteren zonder te re-encoden...
Euh.. waarschijnlijk heb je het al geprobeerd, maar vanwege de weinige replys zal ik het toch maar even noemen ;)

Heb je in virtualdub voor video direct stream copy geselecteerd?

• haggard
  • Niet online
Jazekers!!! De orginele .mov file is ca. 1,37GB groot, maar als ik bij video "direct stream copy" selecteer en ik daarna save AVI doe, krijg ik een file van ca. 65GB!!!
Als ik de eigenschappen van deze file bekijk zou er ineens Xvid content in zitten, maar als ik de file in WMP afspeel is het uncompressed content (ik zie dus geen actieve decoders).
Ik zat net even te denken.... zou het kunnen dat ik uncompressed content krijg omdat ik de file m.b.v. AVISynth frameserve naar VirtualDub?!? In zo'n geval zou virtualdub dus nooit werken....
Bestaan er trouwens ook andere programma's (anders dan GraphEdit) waarmee ik A/V streams uit een quicktime .mov file kan splitten?!?

[ Voor 13% gewijzigd door haggard op 13-10-2004 11:31 ]