[IP/Hostname] Zoeken van alle Hostnames op 1 ip.

Pagina: 1
Acties:

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:04
Hoi Allen,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken of het mogelijk is om d.m.v. een soort nslookup alle hostnames weer te kunnen geven die aan dat vast geknoopt zitten. Is dat uberhaupt wel mogelijk? en zo ja welke tool(s) zijn daarvoor.

Ik heb al met google gezocht, maar heb er eigenlijk weinig op kunnen vinden, waarschijnlijk heb ik dus met de verkeerde woorden gezocht.

• ge-flopt
Kickje.... Nog steeds met de vraag zittende..... :?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Voor welk Operating Systeem zou je dit willen doen? Volgens mij kan dit gewoon met nslookup? Wat heb je geprobeerd; waar heb je op gezocht en wat had je al gevonden? :) Of wil je op het Internet zien welke domeinnamen er naar een IP wijzen? Dat kan het makkelijkste met de services van Whois.sc

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ge-flopt
Hmmm....
Vragen lijst een gaan invullen :P
Voor welk Operating Systeem zou je dit willen doen? Maakt niet uit Linuz/Windows
mij kan dit gewoon met nslookup? Kun je volgens mij maar 1 hostname per ip vinden
Wat heb je geprobeerd; waar heb je op gezocht en wat had je al gevonden?.... Eigenlijk vanalles: "Multiple hostnames per ip" "program find hostnames ip" .......... etc..... fantasie is ff helemaal op....
Die service van Whois, is wel makkelijk idd, maar ik wil hem op mijn eigen pc kunnen draaien

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
dig 1.0.0.127.in-addr.arpa PTR should do the trick.. Maar normaal gesproken heeft een IP slechts één PTR-record na mijn weten, dus veel kun je er niet mee :)

edit:
Wel ff het IP 127.0.0.1 aanpassen naar 't IP wat je wil checken.

[ Voor 20% gewijzigd door Osiris op 13-10-2004 17:08 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ge-flopt schreef op 12 oktober 2004 @ 09:55:
Ik ben al een tijdje aan het zoeken of het mogelijk is om d.m.v. een soort nslookup alle hostnames weer te kunnen geven die aan dat vast geknoopt zitten. Is dat uberhaupt wel mogelijk? en zo ja welke tool(s) zijn daarvoor.
Je bedoelt of je kan uitlezen of je op een shared hosting bak met 13 andere sites op 1 IP adres hangt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
ge-flopt schreef op 13 oktober 2004 @ 17:01:
Die service van Whois, is wel makkelijk idd, maar ik wil hem op mijn eigen pc kunnen draaien
angry IP-scanner http://www.angryziber.com/ipscan/

• ge-flopt
Dat is niet echt wat ik zoek. Die scanned een hele reeks. en geeft dan de eerste hostname terug die ij in de DNS vind.
BackSlash32 schreef op 13 oktober 2004 @ 17:10:
[...]

Je bedoelt of je kan uitlezen of je op een shared hosting bak met 13 andere sites op 1 IP adres hangt?
Inderdaad, dat is eigenlijk wat ik zoek.

Ik wil dus scannen op een IP adres: vb 1.2.3.4 en dat ik dan een lijstje terug krijg: www.pietje.nl, nogeensite.pietje.nl, www.karel.nl

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik denk dat je zoiets zoekt als wat werd gedaan toen de naam van Prinses Amalia was uitgelekt.

Dit kan je ander windows doen met een extra programma (genaamd DIG) wat je via BIND kan downloaden.

Als je gaat [search=Alexander Maxima Amalia] vind je vanzelf ook diverse topics waarin DIG wordt uitgelegd. Verder wordt er daar ook de linux variant uitgelegd.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

....ben je alleen erg afhankelijk van de mate van paranoia van de beheerder vande DNS zone.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DiedX
  • Laatst online: 09:12
dig -x IP-adres is volgens mij wat je zoekt

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

volgens mij niet.

• Osiris
  • Niet online
dig -x $ip-adres maakt er meteen een correcte .in-addr.arpa van en vraagt het PTR-record op. Dus ja, op zich wel :)
Zo kon je toen ook bij de geboorte van amalia (nou ja, ervoor toch al?) die PTR-records van al die koninklijke sites "opvragen".

Verwijderd

Volgens mij krijg je bij dig -x $ip-adres 1 hostname terug als antwoord. Dat is niet wat hij wil.

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 01:47:
Volgens mij krijg je bij dig -x $ip-adres 1 hostname terug als antwoord. Dat is niet wat hij wil.
Dat ligt er maar helemaal aan hoe de DNS-server ingesteld is..

Lokaal getest met localhost:

code:
1
2
3
;; ANSWER SECTION:
2.0.0.127.in-addr.arpa. 86400   IN      PTR     w00t.
2.0.0.127.in-addr.arpa. 86400   IN      PTR     localhost.blaat.

Maar meestal heb je per IP maar één PTR-record. Dus dan gaat 't geintje niet op en daar zal de TS zich maar bij neer moeten leggen..

• DiedX
  • Laatst online: 09:12
Maar volgens mij moet hij zo verder kunnen.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Pagina: 1