[ASP.Net / Javascript] Meerdere acties uitvoeren bij OnClick

Pagina: 1
Acties:

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 11:01
Ik wil graag met een druk op een knop (asp:Button) zowel een javascriptje als een methode in de codebehind aanroepen.

Met het javascriptje wil ik de tekst op een asp:Label veranderen (in 'Even geduld aub') en vervolgens de methode in de code behind (deze kan een minuut duren).

Dus eigenlijk wil ik het 1 onclick event van asp:Button een client side en een server side script aanroepen.

Hoe moet ik dit doen?

ps. Ik heb wel gekeken naar de RegisterClientScriptBlock enzo, maar die moet je dan ook vanuit je onclick event aanroepen.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:34
Je moet aan de slag gaan met de Attributes collection van je asp:button:

code:
1
btnMyButton.Attributes["onclick"] = "nameofmyjavascriptfunction";

[ Voor 19% gewijzigd door whoami op 12-10-2004 10:20 ]

https://fgheysels.github.io/

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 11:01
Dus als ik het goed begrijp kan je op deze manier meerdere onclick events aan een button toevoegen? Hoe weet .NET dan in welke volgorde de onclick events afgehandeld moeten worden?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Jabbah schreef op 12 oktober 2004 @ 10:30:
Dus als ik het goed begrijp kan je op deze manier meerdere onclick events aan een button toevoegen? Hoe weet .NET dan in welke volgorde de onclick events afgehandeld moeten worden?
Dat weet .Net helemaal niet; die interesseert het zelfs niet eens omdat die alles op de server gaat afhandelen. Je probleem is clientside en heeft in eerste instantie weinig met ASP.Net te maken; eerder met Javascript / HTML. Als je het daarin goed krijgt, moet je pas kijken hoe je dit kan genereren met de controls.

Bovendien de titel nog iets verduidelijkt :)

Vandaar: >> Webdesign & Graphics

[ Voor 4% gewijzigd door gorgi_19 op 12-10-2004 10:33 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Jabbah schreef op 12 oktober 2004 @ 10:30:
De attributes collectie geeft je toegang tot de clientside attributen van een control, in dit geval het voor het plaatsen van een javascript in het clientside onclick event van de button.

Als je dit in de de onload set en je klikt op de knop dan triggert eerst het clientside onclick event, daarna de postback en dus het serverside onclick event.

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717