[Access 2000] Probleem ivm maken van een Grafiek

Pagina: 1
Acties:

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-08 09:19
Ik ben bezig met het maken van een rapport. Binnen dit rapport moet een grafiek worden weergegven (lijngrafiek), die per servicegroep het aantal opmerkingen aangeeft. De lijnen kloppen wel, alleen de layout niet. Ik wil namelijk niet de getallen 1 t/m 10 hebben in de Y en X as, maar de maanden in de X as en in de Y as de waarden in percentages. Maar iedere keer krijg ik alleen maar getalletjes bij de assen.
Ik heb de engelstalige versie van MS Access, maar ik kies voor het maken van een grafiek dus: insert --> chart
Doe ik iets fout? De lijnen in de grafiek komen wel overeen met de gegevens die ik heb ingevoerd. Het gaat dus om de layout. Op zich zijn het cosmetics, maar dat vindt mijn manager dus niet.

Edit: Bovendien heb ik nog een probleem: Bij het uitvoeren van het rapport, dus in layout mode/printing mode, kan ik de grafiek niet zien. Ik zie alleen de naam van de grafiek en het kadertje waar de grafiek hoort te staan. That's all...ik weet niet waarom de grafiek niet wordt getoond.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:24

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als je in de achterliggende query de kolommen omkeerd, komt het er dan wel goed uit?

En is de grafiek afhankelijk van de gegevens op het rapport, dus dat er op iedere pagina een andere grafiek moet komen? Of staat alles op 1 pagina? Anders kan het nog wel eens lastig worden met grafieken...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-08 09:19
Op zich worden de lijntjes precies aangegeven zoals ik dat wil, dit is mij (ik weet niet hoe :S) wel gelukt.

Het is de scaling die niet wordt weergegeven zoals ik dat wil. De grafiek is wel afhankelijk van de gegevens op het rapport en staat allemaal op één en dezelfde pagina weergegeven. Er zijn wel meerdere rapporten gemaakt over meerdere maanden, dus per blad een maand. De gegevens zijn hetzelfde, de grafieken geven per blad ook aan wat ze moeten aangeven. Alleen de scaling doet alleen nog vreemd. Ik wil de grafieken zodanig hebben dat de lijnen op een grotere scaling te zien zijn. Met een kleine schaal is het zo dat je een hele wirwar van lijntjes krijgt, niet bepaald overzichtelijk dus.

ff nog herhalen:
Bovendien heb ik nog een probleem: Bij het uitvoeren van het rapport, dus in layout mode/printing mode, kan ik de grafiek niet zien. Ik zie alleen de naam van de grafiek en het kadertje waar de grafiek hoort te staan. Bij uitprinten ook al niks te zien.