[Win 2k + terminal server] ADSDOSIP

Pagina: 1
Acties:

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-02 12:56
Wij hebben hier op het werk een probleem dat eigenlijk al een hele tijd bestaat, maar nu pas echt problemen gaat opleveren. We hebben ons bedrijf gesplitst en zitten nu op twee locaties. We gebruiken voor het dagelijkse werk op elke pc een dosprogramma gebaseerd op clipper icm adsdosip om connectie te maken met de database.

Het probleem is als volgt: Iedere pc kan maar 14 pakketten tegelijk openen voordat adsdosip eruit knalt. Per pc is het erg daar je nooit meer dan 3 pakketten nodig hebt, maar de tweede bedrijfslocatie heeft terminalclients en adsdosip draait dus ook op de server met als gevolg dat het hele bedrijf daar in totaal maar 14 pakketten kan openen en dus om de haverklap adsdosip eruit ligt waardoor iedereen al zijn pakketten moet afsluiten om vervolgens adsdosip weer opnieuw te starten.

Ik heb inmiddels meerdere forums afgezocht naar een oplossing, maar niemand die ik tegenkom kan mij helpen... Misschien iemand hier?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:18
je geeft wel heel erg weinig info hoor.

Welke besturings systemen gebruik je, wie is de leverancier van adsdosip (ik ken het niet).

maar een search op google leverde dit op:

http://www.google.nl/sear...hl=nl&ie=UTF-8&q=ADSDOSIP

staat daar niks bij?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:27
Als ik het goed begrijp kun je per "server" maar 14 connecties openen. Ieder werkstation op lokatie 1 heeft zijn eigen client en nergens last van, de andere lokatie heeft kennelijk 14 of meer werkplekken, en weet op die manier de server vol te trekken.

Het eerste wat ik als IT-er zou zeggen is, migreer die zooi naar wat nieuwers.... Als dat geen optie is, denk ik dat je ook een 2e server in kunt zetten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:18
asing schreef op 12 oktober 2004 @ 09:32:
Als ik het goed begrijp kun je per "server" maar 14 connecties openen. Ieder werkstation op lokatie 1 heeft zijn eigen client en nergens last van, de andere lokatie heeft kennelijk 14 of meer werkplekken, en weet op die manier de server vol te trekken.

Het eerste wat ik als IT-er zou zeggen is, migreer die zooi naar wat nieuwers.... Als dat geen optie is, denk ik dat je ook een 2e server in kunt zetten.
nee, elke werkstation kan maar 14 keer het pakket op starten.
aangezien men op de andere locatie een Terminal Server gebruikt, steekt het probleem daar de kop op.

De vraag is dan WAAROM kan je maar 14 keer het pakket op starten :?

Hoort dat zo volgens het pakket dan heb je een probleem.

Heeft het een andere reden, dan moet je dat op zien te lossen.
Het verstandigste lijkt mij dan ook een telefoontje naar de support afdeling van het desbetreffende pakket!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Een programma gebasserd op clipper staat bekend als een ramp op een terminal server als ik me niet vergis. Een vraag (helaas zo geen oplossing voor je), heb je voor de implementatie van die terminal server de applicaties getest en de leverancier gevraagd of terminal services ondersteund wordt ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-02 12:56
Nee de applicatie is al uit de steentijd en er wordt inmiddels gekeken naar een ander pakket, maar in de tussentijd moeten we het hier mee doen.

De vraag waarom ik maar 14 pakketten kan opstarten is juist het probleem. Op verschillende fora kom ik andere mensen tegen die ook adsdosip draaien met clipper pakketten en die 150 connecties kunnen maken, dus het ligt niet aan het programma adsdosip.

Tevens hebben we inmiddels geprobeerd de pakketten op een win 2003 terminal server te draaien, maar deze heeft hetzelfde probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door sunflame op 12-10-2004 11:36 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry hoor, maar ik vind dit *en* een mager topic *en* totaal onduidelijk

- Define "14 pakketen opstarten" :? wat versta jij onder een 'pakket'
- Wat is in hemelsnaam adsdosip :?
- Waarom zou je eenzelfde app in hemelsnaam (onder DOS :?) 14 keer op 1 PC willen starten

Kortom, leg de boel eens duidelijk uit, want er klopt geen hout van.
Iedere pc kan maar 14 pakketten tegelijk openen voordat adsdosip eruit knalt. Per pc is het erg daar je nooit meer dan 3 pakketten nodig hebt
Iemand die dit bijvoorbeeld uberhaupt snapt ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

nope, geen idee waar hij het over heeft :)

Verwijderd

waar wordt het programma geladen ( in welk deel van het geheugen )

waarschijnlijk loopt het eerste deel van je geheugen vol (640K Lower Memory).
die dos schermen worden iedere keer opnieuw geladen per sesie en daar heb je met normale desktops geen last van ,want dan wordt het lokaal in het geheugen geladen en niet op jou terminal server.

probeer het uit met desktop's en ik denk dat je van het probleem af bent.
Dat is waarschijnlijk ook het geval bij de andere bedrijven wat je om schrijft.

suc6

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 23:08
Koffie schreef op 13 oktober 2004 @ 10:41:
Iemand die dit bijvoorbeeld uberhaupt snapt ?
Niet zo heel lastig, het pakket 'adsdosip' kan maximaal 14 keer op een pc opstarten, nu start een normale werkplek adsdosip maar 3keer op, maar op de terminal server word dit veel vaker gedaan (vaker dan 14 keer)

Wat Adsdosip is weet ik niet, maar wat ik kan opmaken is het nodig om het dos pakket over een netwerk te laten draaien OID.

maar waarschijnlijk moet dat adsdosip bij elk pakket een keer opstarten (soort connectie progsel ofzo)

[edit] ik probeer het alleen een beetje te verduidelijken, ik ben geen collega ofzo van TS

[ Voor 9% gewijzigd door Powermage op 13-10-2004 18:59 ]

Join the club

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Tsja misschien helpt het om de database op de terminalserver te plaatsen... op die manier hoef je geen connecties via het netwerk te maken ...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als het om instanties gaat van het programma (pakket; wederom > topicstarter: verduidelijk "pakket") in een Terminal Server omgeving zou je al gelijk denken aan disconnected sessies die wel open staan maar niet gereset worden.

User maakt nieuwe connectie > hoppa, weer een "geopend pakket" terwijl er nog een bestaande non-used sessie is.

Zomaar een gokje, maar daar kan je snel genoeg achterkomen door TS Manager te bekoekeloeren he :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 15:32

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 16:46:
waar wordt het programma geladen ( in welk deel van het geheugen )

waarschijnlijk loopt het eerste deel van je geheugen vol (640K Lower Memory).
die dos schermen worden iedere keer opnieuw geladen per sesie en daar heb je met normale desktops geen last van ,want dan wordt het lokaal in het geheugen geladen en niet op jou terminal server.
Dos programma's draaien in een NT omgeving in een NTVDM (=NT virtual Dos machine) en hebben geen last van de 640 K limiet..

Wel kun je via de registry-key \HKLM\System\CurrentControlSet\WOW de optie "wowsize" aanpassen. Deze waarde bepaalt de hoeveelheid geheugen die de NTVDM mag gebruiken. Standaard staat deze op 16 MB. (WOW=Windows On Windows)

[ Voor 20% gewijzigd door Question Mark op 14-10-2004 20:02 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Modbreak:Topickaping doen we niet aan :(

<!--
hey dan kun je me misschien ook wel vertellen wat de reden is dat ik geen full screen kan verkrijgen in een terminal sessie (dos pakket).
Ik heb al het één en ander geprobeerd. bijv buffer grote aanpassen zoals bij xpee en diverse andere van het internet verkregen oplossingen .
Is geen urgent probleem ,klant heeft zich er al bij neergelegd en klein schermpje bekijken en het is alleen maar archief info uit een oud boekhoud pakket er is reeds een ander pakket ,maar als het op te lossen is scoren we weer punten.

grtn.
-->

[ Voor 7% gewijzigd door Koffie op 15-10-2004 21:05 ]

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 14:49

Scraper

ErikJ

Ik heb ook wat problemen onderzocht op een citrix omgeving met een clipper achtig pakket, dit was alleen een windows versie niet een dos versie. De leverancier is er uiteindelijk achter gekomen dat zijn pakket niet zo lekker draaide op meerdere processoren. Wellicht dat dit hier ook van toepassing is. mogelijk een leuke test waard.
Pagina: 1