Enermax 12cm adjustible fan probleem

Pagina: 1
Acties:

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-02 10:45
Ik heb vandaag mijn asetek waterchill setje ingebouwd met zon roze enermax 12cm fan. Hier zit een mooi regelaartje bij zodat je de fan kunt verlagen in toeren zonder andere accesoires. Heel handig leek me. Nu heb ik hem aan mijn coolermaster aerogate gehangen en blijkt dat hij af en toe zachter of harder gaat draaien.

Ik dacht dat dit kwam door het vermogen wat het fannetje trekt, dit zou de gate mogelijk niet aankunnen. Dus, moederbord dan maar gebruiken als powerprovider. Maar, nu heb ik het nog steeds, de fan gaat soms ineens op toptoeren draaien. Zoals je dat ook met een laptop hebt. Is dit een veel voorkomend probleem? ik kon er in de search namelijk niets op vinden.

het gaat btw om deze

http://www.tweakfreaks.nl/product_info.php/products_id/4234

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:36
ik heb deze ook (tis de Enermax UC-12FAB), heb jij dat potmetertje van de fan zelf volledig openstaan ?

Het lijkt me namelijk dat het potmetertje op een of andere manier kort gesloten wordt maar dat zou alleen dit effect hebben als het niet volledig openstond...

• PhaeTom
ik heb hem dus nu op zijn laagst staan en op het moederbord aangesloten. Maar wat er gebeurd is dat hij zichzelf af en toe op volle toeren laat draaien.

• Carpento
wat ik denk is dat dat potmetertje niet helemaal lekker is... Ik heb geen idee wat er in dat zwarte krimpkous allemaal voor verrassingen zitten maar je zou het eens open kunnen maken om te kijken of je iets kunt constateren.

Of terug naar de winkel met het ding maar das een tweaker onwaardig.

edit:

Ik heb die potmetertjes volledig openstaan en dan op me Zalman fancontroller aangesloten, dat werkt prima, maar ook met de potmetertjes dicht rechtstreeks aan het moederbord had ik geen problemen.

[ Voor 28% gewijzigd door Carpento op 12-10-2004 02:27 . Reden: sum ddition ]

• PhaeTom
SymbianFan schreef op 12 oktober 2004 @ 02:25:
wat ik denk is dat dat potmetertje niet helemaal lekker is... Ik heb geen idee wat er in dat zwarte krimpkous allemaal voor verrassingen zitten maar je zou het eens open kunnen maken om te kijken of je iets kunt constateren.

Of terug naar de winkel met het ding maar das een tweaker onwaardig.
Haha, das wel zo heh. Het gare is dat hij het alleen doet als ik bijvoorbeeld net in windows kom, of als ik in inet explorer met het scrollwieltje snel heen en weer ga op lange sites. Maar niet in spellen ofzo. Heel vreemd.

• Carpento
hmm, en andere fans aan dezelfde aansluiting op je moederbord hebben het probleem niet ?

• PhaeTom
SymbianFan schreef op 12 oktober 2004 @ 02:29:
hmm, en andere fans aan dezelfde aansluiting op je moederbord hebben het probleem niet ?
goeie tekst. Dit probeer ik morgah nog ff te testen. Tis nu een beetje laat om mijn kast nog open te kraken. toch vreemd, want ik heb bijvoorbeeld q-fan control uit staan, aangezien die hier nog wel eens problemen mee kan geven.

• PhaeTom
Ok getest, blijkt dat het de voedingsfan is van mijn in win kast, net nieuw. Dus, daar ga ik mee aan de slag. Wat mij betreft kan er een slotje op.

nog bedankt voor de reacties
Pagina: 1