[Word] oude tekst terughalen

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 15:19
Als ik een worddocument per ongeluk heb overschreven dan kun je toch op een of andere manier de oude tekst weer tevoorschijn halen? Er was volgens mij een ingebouwde functie van word?

Kamer huren

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:41
alleen als office crashed. Overschrijven van een bestaand bestand = jammer maar helaas.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Euhm ik denk zelfs niet als Office crasht. Op het moment dat je het overschrijft is het echt weg. (Tenzij je ontzettend veel geld te veel heb en je je HD een maandje kan missen)

Only when it is dark enough, can you see the stars

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 15:19
Semyon schreef op 12 oktober 2004 @ 01:02:
Euhm ik denk zelfs niet als Office crasht. Op het moment dat je het overschrijft is het echt weg. (Tenzij je ontzettend veel geld te veel heb en je je HD een maandje kan missen)
Ik denk dat jullie niet snappen wat ik bedoel...misschien ligt dat aan mij :P

Dezelfde toepassing wordt ook toegepast als je bv een Word doc hebt ontvangen van iemand (kantoor ofzo) en dan door een soort history functie de vorige brief kan teruhalen omdat ze werken met bv een template....

Of bv een factuur dat je de vorige factuur kan opzoeken...

Nu heb ik dat met een EIGEN document per ongeluk overschreven en wil dus de oude info terughalen. MS heeft een soort onthoud functie erin wat de oude versie onthoudt...(soort WP onderwaterscherm :) )

Kamer huren

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Je kan kijken in de map van het bestand naar een verborgen bestand met de zelfde naam maar dan met een tilde oid ervoor. Er is namelijk wel een backup functie in word maar weet niet of die standaard aan staat.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:41
hitchhacker schreef op 12 oktober 2004 @ 01:06:
[...]

Ik denk dat jullie niet snappen wat ik bedoel...misschien ligt dat aan mij :P

Dezelfde toepassing wordt ook toegepast als je bv een Word doc hebt ontvangen van iemand (kantoor ofzo) en dan door een soort history functie de vorige brief kan teruhalen omdat ze werken met bv een template....

Of bv een factuur dat je de vorige factuur kan opzoeken...

Nu heb ik dat met een EIGEN document per ongeluk overschreven en wil dus de oude info terughalen. MS heeft een soort onthoud functie erin wat de oude versie onthoudt...(soort WP onderwaterscherm :) )
Dat noemt microsoft met een mooi woord volume shadow copy. Dit moet je dus wel zelf aanzetten en configureren, want het vreet nogal ruimte. (Volgens mij moet je dat icm een server doen.)
Op een werkstation heb je ook wel zoiets dergelijks, alleen werkt het niet dynamisch, dat is gewoon "herstelpunt". Als je file er al was voordat je een herstelpunt hebt aangemaakt cq windows dat voor je gedaan heeft omdat je bepaalde drivers of servicepack geinstalleerd hebt, dan heb je een kans dat ie daarin staat.
Wat ik bedoelde met crashen is voordat het overschreven wordt, dan heb je nog wel een reservekopie. Saven met dezelfde naam is gewoon einde verhaal. Ook niet te recoveren, want je hebt dezelfde filename gebruikt. Kan idd alleen MISSCHIEN door een professioneel bedrijf teruggehaald worden.

Een template is niets anders dan een beginnetje van een document, de naam zegt het eigenlijk al. Dit heeft hier dus niets mee te maken.
Ultimateb schreef op 12 oktober 2004 @ 01:12:
Je kan kijken in de map van het bestand naar een verborgen bestand met de zelfde naam maar dan met een tilde oid ervoor. Er is namelijk wel een backup functie in word maar weet niet of die standaard aan staat.
Nee

[ Voor 16% gewijzigd door Mistraller op 12-10-2004 01:17 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1