Toon posts:

vraagje over dat vierkante stekkertje aan de voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Deze heb ik dus als overtollig beschouwd en afgeknipt, jah wist ik veel dat dat op de nieuwse amd boards ook gebruikt word he. Nu moet ik dus deze weer aansolderen. deze stekker had 2 gele draden en 2 zwarte. Aangezien ik helemaal niet weet welke 2 gele en welke 2 zwarte het zijn, mag ik deze kiezen? dus gewoon een gele van hier en een zwarte van daarzo, maakt het uit?

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:42
Hazard,

Ik begrijp dat je dus meerdere draden hebt afgeknipt? anders had je nl deze vraag niet....

Je kunt met een gerust hart twee zwarte en twee gele nemen :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Topicstarter
WAW

je kan niet geloven wat een opluchting dit is mowhaha

thx cybersijp voor dit snelle antwoord!!!

had al het idee dat wanneer ik eindelijk zou upgraden naar AMD 64bit, dat ik weer een nieuwe voeding zou mogen kopen ook.

thx!! :)

Verwijderd

Misschien een tipje voor de volgende keren..

Het klinkt misschien flauw, maar het maakt het er niet minder serieus om: EERST bedenken wat de functie van dingen is, voor je dingen afknipt.

En je kan die overbodige draden ook mooi samenbinden. Leuk, voor als je later nog eens een extra hdd aan wil sluiten ofzo.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Sommige voedingen hebben toch een aparte lijn voor de p4 plug? Moet je waarschijnlijk wel dezelfde terug zetten anders is het hele idee ervan dus weg :/

Verwijderd

Topicstarter
héhé, jah dat is ook iets, maar ik dacht dat dat stekkertje het P4 stekkertje was, P4 = Pentium 4, heb nu een AMD, op een abit kx7-333r, deze heeft geen aansluiting voor dat stekkertje dus dacht niet dat amd mobo's dat hebben, daarom, knip knip!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wel offtopic, maar wáárom heb je hem afgeknipt? Er zit in een normale case toch echt wel ruimte voor een vierkant stekkertje van een centimeter bij een centimeter? 8)7
Volgens mij kostte het afknippen zelf al meer moeite dan het kabeltje ergens netjes wegstoppen. :)

• Pakjebakmeel
Ik had de p4 idd ook alleen maar weggefrot achter de voeding maar de AUX heb ik wel afgeknipt. Die leek me wel heel zinl00s :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pakjebakmeel schreef op 12 oktober 2004 @ 00:49:
Sommige voedingen hebben toch een aparte lijn voor de p4 plug? Moet je waarschijnlijk wel dezelfde terug zetten anders is het hele idee ervan dus weg :/
Maakt weinig uit, 12V = 12V.
Zeker als je hem weer aan dezelfde draden terugsoldeerd zal het gewoon werken.

Anders is een molex -> P4 connector ook altijd nog een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
dat bestaat ook gewoon zo een converter? dan kan ik evengoed binnen in de draden geel aan geel en zwart en zwart solderen hé

of er moet iemand zijn die ook een Qtec 400W single fan voeding heeft en zin heeft om het te tsjecken, héhé.

NIET FOKKEN MET MN VOEDING!!!

ik weet dat het crap is maar mn ouwe 200W trok het systeem niet meer en deze koste bijna niks. komt normaal een Tagan in tegen het eind van het jaar (nog meer draden!!!)

• RemonDePemon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik zou wel 4 aparte draden nemen i.v.m. de hoge stroom die er loopt.
Anders kon het nog wel eens naar plastic gaan ruiken.....

(De 4 polige plug is nl de stroomvoorziening van de processor, zo ongeveer het onderdeel wat het meeste energie opslurpt)

Succes,
Remon

Nog 17 jaar tot mijn pensioen

• RemonDePemon
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 01:05:
dat bestaat ook gewoon zo een converter? dan kan ik evengoed binnen in de draden geel aan geel en zwart en zwart solderen hé

of er moet iemand zijn die ook een Qtec 400W single fan voeding heeft en zin heeft om het te tsjecken, héhé.

ik weet dat het crap is maar mn ouwe 200W trok het systeem niet meer en deze koste bijna niks. komt normaal een Tagan in tegen het eind van het jaar (nog meer draden!!!)
Bij mij is de Q-tec vorige week al uitgebrand....zit nu een echte in. :P

Verwijderd

Topicstarter
crap, geef me maar hoop, draait nu al een eindje goed hoor, nog geen problemen gehad ermee, geen raar geluid, nouja, ze word niet overdreven belast ook

met welke heb jij deze vervangen Ramondepon?

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:19

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

RemonDePemon schreef op 12 oktober 2004 @ 01:07:
Ik zou wel 4 aparte draden nemen i.v.m. de hoge stroom die er loopt.
Anders kon het nog wel eens naar plastic gaan ruiken.....

(De 4 polige plug is nl de stroomvoorziening van de processor, zo ongeveer het onderdeel wat het meeste energie opslurpt)

Succes,
Remon
Dat zal allemaal wel meevallen. Die kabels hebben een grens van ongeveer 30 A. Hoop niet dat je cpu dat allemaal wegwerkt, dan heb je complete kachel.

Maar aan de andere zijde: je stekker had/heeft 4 aansluitingen, je mobo 4 dus op je mobo kan het wel verdeeld zijn, omdat er anders bruggen ontworpen moesten wordne, dus het wel essent dat je je zorgt dat je mobo op de alle pinnen de jusite draad heeft.

T60P Widescreen

• RemonDePemon
Ja, daar heb je gelijk in. Echter...ze monteren wel 4 draaden dus dat is niet voor niets. Kost extra en als ze iets weg kunnen laten om geld te besparen hadden ze dat al lang gedaan lijkt me.

Je zou de pinlayout gemakkelijk kunnen meten met een multimeter.
Piep gewoon even welke aansluitingen er op de ground zitten en je weet waar welke kleur moet.

• Pakjebakmeel
Terw_Dan schreef op 12 oktober 2004 @ 00:57:
[...]

Maakt weinig uit, 12V = 12V.
Zeker als je hem weer aan dezelfde draden terugsoldeerd zal het gewoon werken.

Anders is een molex -> P4 connector ook altijd nog een oplossing.
Uhrm, volgens mij volg je me niet helemaal... Ik bedoel een geheel dedicated line voor de cpu. Deze zal dat wel niet hebben maar moderne wel. Dus als je de ene flink belast met een heavy videokaart en veel andere zut dan zakt het voltage over je cpu niet in...

Dus bijv een psu heeft 18ampere 12 volt maar verdeelt dat over 2 lijnen... Bijv 9 om 9 en als je dus alles aan de ene lijn hangt belast je hem meer dan nodig aangezien je die andere niet eens gebruikt waardoor hij het nog wel eens onnodig warm zou kunnen krijgen en gaan schommelen wat je hardware waarschijnlijk niet fijn vind... :+

Zoals deze: Zoals deze EnermaX noisetaker

Specifications:

370 watts

Smart Fan

SATA connectors

Supports P4 and AMD, to include the Intel Prescott, and AMD Athlon64 platforms

Manual and automatic fan control

Copper shielded

Dual fans

Extra power connector for GPU

Separate 12V rails

[ Voor 4% gewijzigd door Pakjebakmeel op 12-10-2004 08:26 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 00:47:
Misschien een tipje voor de volgende keren..

Het klinkt misschien flauw, maar het maakt het er niet minder serieus om: EERST bedenken wat de functie van dingen is, voor je dingen afknipt.

En je kan die overbodige draden ook mooi samenbinden. Leuk, voor als je later nog eens een extra hdd aan wil sluiten ofzo.
Voor pentuim mobo's, Socket A mobo gebruiken die dingen vrijwel nooit. TJa las je um afknipt en je doet een upgrade...zit je met de gebakken peren :P
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 01:05:

Heb de 400w q-tec dual fan gold...helaas ;)
Daarnaast heb ik geen zin om m'n systeem uitelkaar te schroeven om iets te testen dat eigenlijk al opgelost is :P
Seesar schreef op 12 oktober 2004 @ 01:22:
[...]

Dat zal allemaal wel meevallen. Die kabels hebben een grens van ongeveer 30 A. Hoop niet dat je cpu dat allemaal wegwerkt, dan heb je complete kachel.

Maar aan de andere zijde: je stekker had/heeft 4 aansluitingen, je mobo 4 dus op je mobo kan het wel verdeeld zijn, omdat er anders bruggen ontworpen moesten wordne, dus het wel essent dat je je zorgt dat je mobo op de alle pinnen de jusite draad heeft.
Gestresste P4: 200+ watt
Convectorkacheltje: 1500 watt

Ze blijven het proberen though, misschien dat we over 10 jaar een 1500watt voeding standaard is(met als die duel en quad cores zit dat er wel aan te komen)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

zoiezo is afknippen dom, soldeer ze dan los.....

immers wat gebeurt er als je zwarte met een gele kortsluit????

/me wacht op het goede antwoord :)

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 12-02 12:53
@thekip : niks. want dan weigert je voeding simpelweg op te starten.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

ATX 12V connector
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/atx4m.gif (4 pin Molex 39-29-9042 op het moederbord)
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/atx4f.gif (4 pin Molex 39-01-2040 aan de voedingskabel)
PinNaamKleurOmschrijving
1GND ZwartGround
2GND ZwartGround
3+12VDC Geel+12 VDC
4+12VDC (+3.3VDC) Geel+12 VDC

en het maakt verder niets uit welke ground of welke 12V je neemt aangezien die uitgangsdraden allemaal in de voeding zelf op dezelfde output uitkomen (ja, ook bij een TruePower of EnermaX noisetaker PSU - gescheiden spanningslijn zegt namelijk alleen dat de 12V gescheiden geregelt wordt, niet dat er voor elke draad een aparte regelaar is).

[search=p4 12v connector pinout]

Verder gaat dit topic onderhand nergens meer over, slotje dus voordat we de bodem bereiken :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 11:54 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.