SAMBA en Windows 2000 (Domain Controller)

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Alloa,

Kan mijn flaptop met Windows2000 Pro niet aanmelden op mijn Linux bak als deel van domain (or whatever u name it)... Win95/98 lukt perfect... Win2k niet :'(

Heb ook al een boek gehaald erover:
"Special Edition, Using Samba" van uitgever QUE en heb van O'Reilly ook een boek gedowload over samba...

But it still does not work :'(:'(:'(:'(

Krijg keurig:
Gebruikersnaam en wachtwoord voor domein

En krijg dan de melding:
De volgende fout is opgetreden tijdens lid worden van domein linux:

De Opgegeven referenties zijn strijdig met een bestaande groep referenties.
Hang op mijn werk ook in een NT Domein, ben daar alleen geen lid van!

My weblog

Verwijderd

Kan dit iets te maken hebben met het feit dat W2K andere encryptie gebruikt voor het versturen van paswoorden ?

Probeer het eens met Plaintext paswoorden...

• capedro
Ik kan wel gewoon de shares benaderen op de linux-bak!!! Da's geen probleem, maar zo'n logon script e.d. vind ik wel fijn!

* capedro wordt gek van al die meldingen van \"Kan ... niet vinden\" or what ever it is [img=15,15]i/s/sadley.gif[/img]

My weblog

Verwijderd

Welke versie van samba gebruik je? De laatste 2.2 alpha versie heeft een bug waardoor je win2k SP1 bakken niet aan kan melden op het domein...

• capedro
Heb Versie 2.0.7

My weblog

Verwijderd

Ik heb wel eens gehoord dat je Samba TNG moet hebben (Samba The Next Generation)

www.samba-tng.org/

[update]

Idd, deze moet je hebben:
Log into samba controlled domain with windows 2000 working 04.11.2000

[/update]

Verwijderd

Samba levert standaard een register fix mee!
of download hem!
En zet de de os level van je samba systeem is een stukje hoger?
zet preferd master yes
zet localmaster yes
zet domain master yes

Verwijderd

Samba 2.2 alpha kan je gebruiken als PDC. Heb ik ook draaien, en dat gaat prima. Het schijnt echter dat Samba TNG net wat beter werkt, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Samba 2.0 werkt niet goed als een PDC, je kan echter wel de windows logins laten checken door je Samba 2.0 bak. Als je dat goed instelt, dan heb je geen plain password reg nodig.

Verwijderd

Op maandag 01 januari 2001 13:01 schreef Tafkae het volgende:
Samba 2.2 alpha kan je gebruiken als PDC. Heb ik ook draaien, en dat gaat prima. Het schijnt echter dat Samba TNG net wat beter werkt, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Samba 2.0 werkt niet goed als een PDC, je kan echter wel de windows logins laten checken door je Samba 2.0 bak. Als je dat goed instelt, dan heb je geen plain password reg nodig.
Geen regs gebruiken zoals Tafkae hierboven al zegt!

Het is inderdaad zo dat met samba 2.0.7 en win2000 geen domain-logons en trustrelaties mogelijk zijn.

Met samba 2.2 (CVS www.samba.org) is dit wel mogelijk!
Hier zit alleen een klein bugje in (de laatste keer dat ik het controleerde iig); Je moet namelijk een domeinnaam met een even aantal letters aanmaken om aan te loggen met win2000 (oneven aantal letters werkt niet met win2000:). Heeft te maken met een allignment probleem o.i.d.).

Verder heeft samba 2.2 (CVS) nog niet voledige PDC ondersteuning maar wel al het meerendeel! Ook is de printerondersteuning al helemaal klaar!

Dan heb je nog samba-tng (www.samba-tng.org) Deze heeft volledige PDC support, alleen ontbeert elke printer-support (printen is dus niet mogelijk).
Verder is dit ook degene die de beste prestaties levert! Je kunt ook alleen met TNG een Backup Domain Controller en wat andere leuke dingetjes maken!

Bovenstaande samba-versies zijn allen (op 2.0.7 na dan) alpha-versies en dus nog lang niet productie-rijp; Ze werken bij mij tot nog toe wel perfect (heb TNG en 2.2 draaien)

Wil je dus geen printer-server dan zou ik TNG pakken anders 2.2 (heb je geen win2000 dan gewoon 2.0.7)

Verwijderd

Kleine opmerking: je moet juist een domeinnaam met een oneven aantal letters kiezen.

Ik heb er een dag voor nodig gehad om er achter te komen waarom mijn machines niet op domein "Home" aanmeldden... :(

Want ja, manual lezen doe je natuurlijk pas als je het ECHT niet meer weet... ;)

Verwijderd

Op maandag 01 januari 2001 17:35 schreef Tafkae het volgende:
Kleine opmerking: je moet juist een domeinnaam met een oneven aantal letters kiezen.

Ik heb er een dag voor nodig gehad om er achter te komen waarom mijn machines niet op domein "Home" aanmeldden... :(

Want ja, manual lezen doe je natuurlijk pas als je het ECHT niet meer weet... ;)
You're right:)

Tellen is best moeilijk! Ik had namelijk ook een domein met een oneven aantal letters erin.
Dat heb ik veranderd naar een even aantal letters. Alleen net met het tellen van de letters sloeg ik de punt in de domeinnaam ff over|:(

Verwijderd

Ik zit ook met een probleem met samba..
werkt prima (alleen file-shares) maar na een reboot van m'n linuxbakkie kan mijn win2k-laptop de samba-server niet meer vinden :(

Ik loop al twee uur te kl*ten.. iemand een idee waar ik het moet zoeken?

Het netwerk werkt wel want ik kan wel telnetten en ftp-en.. :?

edit:

extra info:
domain = sprint.nl
ip linuxbak = 192.168.0.100
ip laptop = 192.168.0.1

Verwijderd

Je hebt toch wel de volgende dingen in je smb.conf staan he (= uit mijn hoofd, dus niet schieten als het niet klopt):
domain master = yes
local master = yes
os level = 65
Heb je verder het wins-server gedeelte in samba aangezet? Zo nee, dan moet je dat ff doen

Staan in je lmhosts-file wel de goede netbios namen met hun bijbehorende IP's?

Ze vallen toch wel onder dezelfde werkgroep cq domein he?

Verwijderd

De in stellingen die je opgaf stonden bij mij heel anders.
en toch werkte het eerst wel.
Ik zal het eens proberen.

vraag:
Heb je verder het wins-server gedeelte in samba aangezet? Zo nee, dan moet je dat ff doen

antwoord:
Nee het staat niet aan.. maar dat stond het eerst ook niet. :?

vraag:
Staan in je lmhost-file wel de goede netbios namen met hun bijbehorende IP's?

antwoord:
yep, het werkte eerst ook al.

vraag:
Ze vallen toch wel onder dezelfde werkgroep cq domein he?

antwoord:
Ja natuurlijk ;)

ik ben helemaal nieuw met linux dus heb een beetje geduld..
is er een snelle manier om samba te herstarten net zoals bvb. apache?

Verwijderd

Thanx Nelske..that did the trick!

ik begrijp er geen hout van waarom het eerst wel en toen niet werkte, maar na jou tips doorgevoerd te hebben deed hij het weer :)

:):):)

Verwijderd

Als je een scriptje hebt om samba op te starten dan zal daar vast ook wel een optie bijzitten om samba opnieuw op te starten.

Je kunt natuurlijk ook gewoon het samba-proces killen!

Kun je overigens de shares wel benaderen als je het ip-adres van de samba-server gebruikt i.p.v. de netbiosnaam op je laptopje?

Verwijderd

Okee opgelost:)

Waarschijnlijk was het probleem dat die 2 bakken een election uit gingen voeren (wie wordt de master browser?) Doordat je waarschijnlijk te lage waardes in je smb.conf had staan won de win2000 laptop dit en niet de samba-server!
Nou moet de samba-server het altijd winnen van je windhoos computertjes:)

Verwijderd

duidelijk... thanx.. :)

Verwijderd

Die melding heb ik ook

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 20:24 schreef Superflappie het volgende:
Die melding heb ik ook
Welke versie van samba?
Welke instellingen heb je?

Bovenstaande dingen allemaal al geprobeerd?

Zo kan niemand je echt helpen!!!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dit wordt natuurlijk niks zo... dat zei je in een ander oud draadje ook al en hier kan niemand wat mee. Zie de FAQ over oude topics omhoog halen.
Als je echt een probleem hebt, kun je een nieuw topic openen, maar dan graag wel met een duidelijke vraagstelling en niet "KWAK HIER HEBBIE EM", okee? :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.