Ik draai Exchange Server 2003 op Windows Server 2003 in een klein netwerkje.
Ik wil Outlook 2003 gebruiken om verbinding te maken met die Exchange Server om mijn email te checken.
Dit werkt prima van binnen het netwerk. Maar van buitenaf niet. Ik zou het graag ook werkend willen hebben van buitenaf
Alvast bedankt,
Jasper
Ik wil Outlook 2003 gebruiken om verbinding te maken met die Exchange Server om mijn email te checken.
Dit werkt prima van binnen het netwerk. Maar van buitenaf niet. Ik zou het graag ook werkend willen hebben van buitenaf
- Outlook Webaccess werkt prima van buitenaf. Dit gebruik ik nu dus ook tijdelijk om mijn mail te checken
- Verkeer naar binnen en naar buiten gaat via een Alcatel Speedtocuh Pro router. Deze heeft een firewall.
- Dus dacht ik dat dat aan de firewall zou liggen. Om te proberen of het zonder firewall wel werkte heb ik die uitgezet en al het verkeer direct doorgerouteerd van router naar de Server pc. Dan nog kon ik geen verbinding krijgen met de MS exchange Server. (Met verbinding bedoel ik trouwens "check name" bij het instellen van de exchange server in Outlook.)
- Van buitenaf kan ik wel Ftp-en en Remote desktop connectie maken met de server, enz. (en OWA dus ook)
Alvast bedankt,
Jasper