Toon posts:

logo afdrukken- hoe of waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een replica van een gameconsole aan het bouwen, en het is de bedoeling dat daar een logo bovenaan komt (50x20cm), met een lichtbakje erachter.

M'n probleem is dat ik niet weet hoe ik aan het logo kom.

Ik heb geprobeerd met m'n gewone inktjet printer op doorzichtige transparanten te printen, dat lukt op zich wel, maar de kleuren worden veel te vaal. Twee keer over elkaar heen printen is ook geen oplossing, de kleuren worden wel ietje helderder, maar het gaat vlekken.

Ik heb ook al geinformeerd bij drukkers, maar die kunnen of niet op transparant materiaal drukken, of het wordt erg duur (> 150 euro, meer dan ik voor alle andere onderdelen samen heb uitgegeven).

Heeft er iemand een idee hoe een logo mooi af te drukken is, of waar ik dat enigzinds betaalbaar kan laten doen?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Met een snijplotter, dan ben je van de loze stukjes af :)

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Geen idee hoe goed de kwaliteit wordt, maar je hebt speciale 'kopieersheets', die volgens mij ook gewoon in een kleurencopier / printer kunnen. 'k Weet niet bij wat voor 'drukker' je geweest bent, maar de betere copyshop zou dat toch voor je moeten kunnen.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik zou Dré inderdaad volgen. Mooi even laten snijplotten. Logo als vector op de juiste manier aanleveren en ze snijden hem perfect uit folie. Kosten zijn ook prima te overzien.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• NoUser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 08:24

NoUser

For Real ?

Vraag even bij een lokale signmaker naar lichtbakfolie :) en laat het dan snijden met idd een plotter (welke stad of regio zit je?)

(logos: http://www.brandsoftheworld.com)

[ Voor 51% gewijzigd door NoUser op 12-10-2004 00:25 ]

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Wat ik zou doen is het volgende.
Maak de afdruk op een transparant plakvel. Je weet wel, net zoals je op de kleuterschool had waar je dan een papiertje onder plakte met je naam erop zodat iedereen een eigen stoel had. Duidelijk :?

Snij de afdruk dan uit en plak hetgeen je overhebt (een soort mal dus) op je console. Zorg dat vooral de randen goed vastgeplakt zitten. Pak een spijtbus en spuit een beetje verf over het plakvel. Je snapt dat de verf alleen daar op je console komt te zitten waar jij je logo hebt weggesneden. Laat de gespoten verf drogen en spuit nog een keer een beetje over het plakvel. Blijf dat drogen - spuiten herhalen totdat de verf dekkend is.
Dit laatste is erg belangrijk, want als je in 1 keer dekkend wilt spuiten is de kans aanwezig dat de verf onder de randjes van je plakvel doorloopt en daardoor wordt je spuitwerk minder mooi.

Ik heb dit enkele keren met mijn gitaar gedaan en dat werkte echt fantastisch.

Succes ermee en laat het resultaat zien als je wilt.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

akakiwi schreef op 12 oktober 2004 @ 07:35:
Wat ik zou doen is het volgende.
8< knip
Is dat niet enorm veel omslachtiger dan voor een paar euro iets uit folie laten snijden rekening houdend met het feit dat je het ook nooit strakker krijgt?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp.

Voor de duidelijkheid: ik heb een (groot) bestand met het logo (bitmap, 50x20 cm). Dat wil ik op transparant materiaal af (laten) drukken, zodat het er met een lamp erachter mooi uitziet.

Transparante sheets heb ik al geprobeerd, dan worden de kleuren heel erg vaal. Daarbij moet het dan in twee delen, dus dan komt er een naad in het midden.

Ik woon in Amsterdam, weet iemand daar een goede zaak waar ik dit kan laten doen?

Verwijderd

/offtopic

Klinkt cool, kan ik het ergens bezichtigen online?

• NoUser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 08:24

NoUser

For Real ?

-Buislicht B.V. G. van Amstelstraat 16 Amsterdam 020-6938529
-Rijnen Reklame Centrum Kabelweg 86 Amsterdam 020-6829523
-RI reklame TT Vasumweg 53 Amsterdam 020-4936000
-Sam Sign Jan Rebelstraat 36 Amsterdam 020-4100636

(Voor willem169 (nog niet wakker om 08h52 ?) dit zijn sign makers in Amsterdam)

[ Voor 83% gewijzigd door NoUser op 14-10-2004 19:15 ]

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
piet
koos
jan
hans
kees

:?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

@OzBoz
Dat is inderdaad omslachtiger dan voor een paar euro uit laten snijden. En inderdaad, je krijgt dat zelf nooit zo strak.
Maar, ik ben trotser op iets wat ik helemaal zelf heb gemaakt dan op iets waarvan ik het moeilijkste (uitdagenste) heb uitbesteed.
Het is dus maar net hoe je het bekijkt.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Pagina: 1