Toon posts:

linksys BEFSR41 & COM21((chello))

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb gistere een linksys gekocht maar hij wil mn modem niet zien(denk ik) geen internet, ken wel andere PC's pingen
als ik mn internet bekijk zonder outer werkt alles goed en met mn oude router werkt het ook nog
als ik bij status kijk in mn router staat er bij Internet IP 0.0.0.0 |:( |:(

wie heeft nogmeer dit probleem of iets wat er op lijkt en helpt me van mn &^%&^& hoge bloeddruk af???? 8)7 |:( :(
wees snel ik spring al haast van de brug :/ :|

wees gegroet
Chris

• ThaEagle
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2024

ThaEagle

Debian GNU/Linux

De vraag is: wat heb je allemaal ingesteld?
Kan je de instellingen van je internetverbinding in de router posten?

Ik heb namelijk exact dezelfde router en ook een com21 modem (wanadoo ipv chello).

Epox 8KRA2+ AMD Athlon 2400+ 768 Mb DDR Club3D Nvidia Geforce 5900 XT Asus 50x CD-rom AOpen 4x CD-R Maxtor 60 GB UDMA 133 Seagate 160 GB UDMA100 HP M700 WinXP

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:23

Richard

Kuru Kuru Kururin

Mac clonen of Hostname met domein ingeven in de BEFSR41 lijkt me de oplossing, hangt af van je provider (ik weet de instellingen van chello niet).

Verder hoeft de router het modem niet "te zien" het is niets anders dan een doorgeefluikje naar het chello netwerk. Je modem is ook niet de DHCP maar de server binnen het Chello netwerk.

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
eeuhh dit??
* dhcp
* heb het mac van mn oude router erin gezet (sitecom), niet dat dat wat uitmaakt maja je moet wat.
verder nog nix verandert geloof ik.

• ThaEagle
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2024

ThaEagle

Debian GNU/Linux

Waar heb je dat mac adres ingevuld? In "Advanced -> MAC Address Clone" ?

Waarom gebruik je het mac adres van je oude router trouwens? Dat zou ik weer ongedaan maken.

[ Voor 47% gewijzigd door ThaEagle op 11-10-2004 23:13 ]

Epox 8KRA2+ AMD Athlon 2400+ 768 Mb DDR Club3D Nvidia Geforce 5900 XT Asus 50x CD-rom AOpen 4x CD-R Maxtor 60 GB UDMA 133 Seagate 160 GB UDMA100 HP M700 WinXP

Verwijderd

Topicstarter
d8 ik ook.

hoe heb jij m dan geinstalleerd??
ik mis gewoon 1 klein &%$^%$ dingetje waarschijnlijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 22:45:
hey,

ik heb gistere een linksys gekocht maar hij wil mn modem niet zien(denk ik) geen internet, ken wel andere PC's pingen
als ik mn internet bekijk zonder outer werkt alles goed en met mn oude router werkt het ook nog
als ik bij status kijk in mn router staat er bij Internet IP 0.0.0.0 |:( |:(

wie heeft nogmeer dit probleem of iets wat er op lijkt en helpt me van mn &^%&^& hoge bloeddruk af???? 8)7 |:( :(
wees snel ik spring al haast van de brug :/ :|

wees gegroet
Chris
Ik denk zelf dat je op je router de WAN (wired access network) als DHCP ingesteld hebt. Ik heb zelf een COM21 gehad, de pc aan je COM21 moet je handmatig een IP / Subnetmask / gateway / DNS geven. Dat moet je nu met je router dus ook doen; tik je ip-adres enz en nog meer van die reut in die je op zo'n chello installatiepapier hebt gekregen.

Natuurlijk kan je aan de LAN kant wel een DHCP server instellen, maar van een COM21 modem krijg je doorgaans geen DHCP lease.

Verwijderd

Topicstarter
dat het aan mn WAN (wide area network ;) ) ligt dacht ik zelf ook.
en chello heeft een dynamic IP dus moet je DHCP aan doen.

zo heb ik het geïnstalleerd:

internet nakijken zonder router;
pc uit, modem uit, router uit;
kabels goed doen;
modem aan en wachten op groene lampjes;
router aan;
pc aan

Verwijderd

Topicstarter
huuuh?

als ik de setup CD gebruik:

je moet de modem direct op je pc zetten, internet word getest,
alles uitdoen, kabels goed doen, modem aan en router aan, maar dan!!!
moet ik nm pc weer aanzetten :? hoe ken je m nou aanzetten zonder hem eerst uit te doen en mn setup gegevens te verliezen???? :? :? ;(
Pagina: 1