Toon posts:

AMD 1000 WIN is niet stabiel te krijgen HULP! plea

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een AMD1000 Thunderbird
MSI KT7Pro2a
128PC133 INFINEON
HERCULES PROPHET 32Mb

ik heb zo ongeveer alles geprobeerd heb 95,98SE,WinMe erop gehad niks te stabiel te krijgen :( heb ook alles op safe geprobeerd
(alleen kleuren,cdrom en HD)
nix aan te doen altijd weer *.dll fouten
kan het misschien aan mijn oude
quantum firaball 5,1 Gb harddisk liggen?
ik zou het anders ook niet weten
HHHHEEEELLLLPPP!!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
probeer anders win2k es...

Verwijderd

Heb je het voltage in het bios al omhoog gegooid; minimaal 1,7 volt.

Verwijderd

Topicstarter
heb voltage op 1,75 staan
BIOS geeft 1,78 aan dus daar ligt het niet aan denk ik.

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Voltage omhoog...

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

:+...Higher and higher...:+

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Probeer anders W2K eens.
En bij de andere versies, kan je die foutmeldingen opzoeken op de website van microsoft.

Ik had ook veel problemen met 98SE, kernell errors, en dergelijke, na een kijkje te hebben genomen op de site van microsoft, en precies gedaan te hebben wat er stond draaide alles stabiel.

Problemen kunnen ook veroorzaakt worden door brak geheugen. In jou geval heb je daar top geheugen, maar misschien is er iest mis met jou Dimmetje.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
voltage omhoog?
je moet bedenken het is een standaard AMD 1000 Thunderbird nix oc!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:14

MartNL

Weet je zeker dat je geheugen goed is
probeer anders een lagere setting b.v
100mhz i.p.v 133..

Succes mart

Verwijderd

Topicstarter
juist ja kernel fouten explorer fouten etc
is win2000 dan beter
dimm is fine al aan gedacht getest op andere pc en testrig dus.

Verwijderd

Topicstarter
heb al geprobeerd
dimm op 100 en cas 3 lukte ook nie

• afterburn
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Ik zou het om willen draaien. Andere DIMM in je Athlon board. Dat die DIMM goed is geloof ik wel, maar mogelijk wil ie niet zo fijn met je Athlon werken. Zou niet de eerste keer zijn. Dus probeer eens een andere DIMM.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Topicstarter
heb ook mn ouwe 64 stick uit mn amd k6-300
getried
nix nada zelfde fouten ik begin een beetje wanhopig te worden heb alledrie de win versies al 3x geinst weet dat het prob nix uithaald maarja ik moet toch wat proberen

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Geheugen settings in een pro2a werken het best als je ze gewoon volgens spd laat lopen.

Do as I say, don't do as I do.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Is je voeding wel sterk genoeg (300 watt of AMD aproved)?.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
dat dacht ik ook heb dus ook getried
maar ik dacht misschien gaat het te snel
dus zet maar terug

Verwijderd

Eeeh jongens: T-Bird draait op 1,60 volt hoor, niet 1,70.

Kan wel, maar nuttig? Wordt er alleen maar warmer van....

Verwijderd

Al een nieuw bios geprobeerd.?

Verwijderd

Topicstarter
ja 350 watt certified
dus dat zou geen prob mogen zijn

Verwijderd

Topicstarter
laatste bios van msi gister drop gezet nix geen verschil enne ik dacht toch dat de tbird 1,75V standaard loopt de DURON loopt op 1,6V

• Renkie
  • Laatst online: 11-08 09:51
via drivers erop?

Verwijderd

Dat is juist.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat was een van de eerste dingen die ik geprobeerd heb daarom word ik nu een beetje hopeloos ik wor echt gek en ik ben bang dat de possibilities opraken

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Kan je preciezere foutomschrijvingen geven? Welke dll's? (filenames dus) Wanneer treden ze op? Als je iets opstart? Als je wat opstart? Geen conflicten te vinden bij je device manager?

En qua hardware: temperaturen?

Verwijderd

Ik heb net een 1Ghz Tbird systeempje gebouwd voor een zwager. Volgens de specs op de AMD site is de voltage voor een 1Ghz Tbird 1.75. (Kun je voor iedere TBird zien aan de specs op de proc zelf. M=1.75v)

Daar draait het net gebouwde systeem(Asus A7Pro/PC133 dane-Elec) zelfs op 1.15Ghz stabiel. 1.8v had ik pas nodig voor 1.2Ghz.

Zo te zien heb je al aardig wat uitgesloten. Kun je het moederbord niet in de winkel laten testen. Of uiteraard met goede argumenten komen en omruilen die hap.

Verwijderd

Topicstarter
temp liggen in de 45 graden celcius ofcourse
kernell32 erros
explores errors (zeer veel)
iets met oeetc .dll moet ff opzoeken
mediaplayer errors
eigenlijk errug veel

Verwijderd

Topicstarter
geen probs tot je iets opstart soms ook voordat windows uitgeladen is
vooral kernell32 erros
explorer hangt vrijwel de hele tijd als opstart win zegt altijd als dit prob zich blijft voordoen opnieuw opstarten etc
voor de rest media player zegt iets over
ou of oe etc.dll
cdminst
zal eens opschrijven maar

• worsie
Geen bad sectors op je HD?
Dit klinkt mij als een driver probleem in de oren. Wat voor drivers installeer je? Vanaf de installatie-cd's? Probeer anders een nieuwe te downloaden. Heb je al videokaarten en netwerkkaarten van een andere PC geprobeerd? Die zijn de meest waarschijnlijke boosdoeners.

Verwijderd

Topicstarter
hd is perfekt nix mis mee
en ik heb het systeem maar minimaal gehouden geen netwerk of scsi etc alleen de kleurenkaart heb ook en pci kaart en een asus geforce1ddr geprobeer jammer genoeg was dit ook geen oplossing.

• worsie
Dan heb je het meeste wel geprobeerd. Ook meerdere Os'en. Kan me niet voorstellen dat het daar dus aan ligt. Mobo moet dan wel brak zijn. Terugbrengen zolang je nog garantie hebt.

Verwijderd

breng omiddelijk die mobo naar de winkel en eis onmiddelijk een nieuwe, laat ze dat ding niet eens opsturen. zeg meteen dat je een nieuwe wil, dat het gewoon te gek voor woorden is dat je kapotte troep van ze krijgt!!! meeste winkels geven je dan wel een ander, vooral als je echt enorm gaat zeiken, of je geld terug vragen. je hebt het recht, dus maak er gebruik van.

Verwijderd

Weird.

Als ik mijn 1-gig tbird op mijn Asus A7Pro zet en op "automatisch" zet dan gaat ie naar 1,60 volt.

Hij hoort inderdaad op 1,75 volt te blazen, maar als je alles op automatisch zet dan gaat ie naar 1,60. Foutje?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Copie and paste die fouten dan, heb ik ook gedaan, en iemand hier had ze opgezoht op de site van windows, en daardoor kon ik wat uitvoeren, waardoor alles stabiel werd :). Maar ben overgestap naar W2K omdat deze beter is beveiligd.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
controleer je HD eens voledig met fix it of norton op een andere pc.
Heb zelf ook veel problemen gehad omdat er een cilinder naar de klote was

suc6

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Davidoff402
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03-2022

Davidoff402

The more you tweak....

Ik had dezelde problemen met TB 1G en MSI board. Wist niet waar de problemen vandaan kwamen. Probeer geheugen te verplaatsen naar andere bank (2). Bij mij was het probleem de socket of koeler. Heb de proc opnieuw is socket gedaan en de koeler er opnieuw en met wat meer pasta opgedaan. Nu zijn die problemen over.. Bij mij hielp het gelukkig...

Sempron 3800+ 8k9a7i

Verwijderd

Breng hem terug naar de zaak. Als je hem niet ge-oc'ed hebt en hij doet het niet goed ---> gewoon terugbrengen. Er zit immers garantie op :).

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad dat zichzelf oploste door UDMA uit te zetten (ik meen dat het uitzetten in je eigenschappen van de HD/controller in windows voldoende is)

Heb het ook wel eens gehad met een CDrom speler van Aopen (die stonden er berucht om) dat ik een groot spel installeerde vanaf CDrom maar dat het spel het niet deed omdat er uiteindelijk niets of weinig geinstalleerd was. (CPU was niet eens ge'OC'ed)

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Verwijderd

Aan het voltage zal het wel niet liggen......ik heb em op 1.775 volt moeten zetten om (rockstable) 1200 te halen.
Waddiz je temp eigenlijk??
Pagina: 1