Remote file transfer

Pagina: 1
Acties:

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Topicstarter
Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Windows Server 2003 machine. Werkt als een tierelier, heeft tot nu toe een uptime van ongeveer anderhalve week. Nu moet die machine op gaan treden als fileserver en dan met name als een soort externe opslag voor m'n laptop. Het is zo dat m'n laptop geregeld uit gaat omdat ik hem simpelweg gebruik waar hij voor bedoelt is. Soms download ik grote bestanden, die uiteindelijk op m'n server terecht moeten komen. Het is dus efficienter om de bestanden door de server te laten downloaden. Dat kan op zich wel door remote in te loggen, het bestand te zoeken (of de link te kopiëren als het bestand al gevonden is) en dan te downloaden en vervolgens op m'n laptop te streamen (100 mbit is snel genoeg :P) of te downloaden.

Nu vind ik het remote inloggen te omslachtig. Liever zou ik het gewoon via Windows Verkenner doen: schermpje 1 het bestand (op een share op een andere server, bijvoorbeeld), slepen naar het schermpje van de server, klaar. Helaas is het onder Windows zo dat het ontvangen/versturen dan alsnog via m'n laptop loopt en dat wil ik dus vermijden.

Zijn er programma's (het liefste zelfs nog webbased), waar je gewoon een download locatie kan instoppen en dat het programma het bestand wat op die locatie staat download naar een vantevoren opgegeven plaats?

De search levert alleen maar oplossingen als remote inloggen op en Google is ook niet erg duidelijk op dit punt

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

the_shadow schreef op 11 oktober 2004 @ 22:38:
...
Zijn er programma's (het liefste zelfs nog webbased), waar je gewoon een download locatie kan instoppen en dat het programma het bestand wat op die locatie staat download naar een vantevoren opgegeven plaats?
...
Web based is misschien wel de makkelijkste oplossing, een ASP of PHP "upload" scriptje is wel ergens te vinden.

Op zo'n 2003 web server krijg je toch ook sharepoint erbij, ik heb het nog niet gebruikt, maar dat zou weleens uitkomst kunnen bieden ? :?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 22:45:
[...]

Web based is misschien wel de makkelijkste oplossing, een ASP of PHP "upload" scriptje is wel ergens te vinden.

Op zo'n 2003 web server krijg je toch ook sharepoint erbij, ik heb het nog niet gebruikt, maar dat zou weleens uitkomst kunnen bieden ? :?
Ik wil niet uploaden, dat is juist het gene wat ik wil voorkomen. Ik wil de server als client gaan laten dienen van een andere server, zonder tussenkomt van m'n laptop. De laptop moet alleen de opdracht tot filetransfer geven, de rest moet door de server gedaan worden.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."