[XP] wazig bureaublad

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121759

Topicstarter
Ik heb zojuist een ander achtergrond op mijn bureaublad toegepast, maar die blijkt ineens heel onscherp te zijn, dus dacht ik dan doe ik de oude achtergrond weer, maar die was ook heel wazig.....Zelfs als ik terug ga naar de "standaard" bureablad instellingen dan blijven alle achtergronden wazig....

Pas wanneer ik de resolutie op bv. 800x600 instel, dan krijg ik weer een scherp beeld, maar dit is natuurlijk een veel te grote resolutie :p

Hoe krijg ik m'n achtergrond weer scherp... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115527

Kijk eens bij display properties -> settings -> advanced -> monitor.
En dan bij screen refresh rate.
Zet deze eens lager.
Probleem nu opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103338

? Ik vat m ff niet....Hoe bedoel je: "niet scherp"? Kun je de pixels tellen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100445

iets meer info graag..... heb je toevallig een TFT? als je die niet op zijn "native" resolutie gebruikt kan het beeld wazig lijken. (bijv. 1024x768 hoort bij de meeste 15" TFT's etc....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04 09:33
K weet niet of je er iets aan hebt, maar zoiets heb ik ook 'ns gehad... k moest gewoon 'bureaubladpictogrammen weergeven' weer anvinken :S (bureaublad->rechtermuisknop->pictogrammen schikken op..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niets van wat jullie zeiden heeft geholpen....Snap er echt niets van....Het beeld was altijd al "gewoon scherp" maar sinds ik voor een andere achtergrond heb gekozen is het wazig geworden.

Rondom de pictogrammen op het bureaublad zie je ook een hele lelijke rand waarvan je de pixels letterlijk kan tellen

Het is btw een Asus M6800Ne (laptop) met een 15.4" TFT monitor waarvan de refreshrate 60 Hz. is.

Ineens zijn de pictogrammen op het bureaublad ook gevuld met de achtergrondkleur. Achter de tekst van de pictogrammen is een vlak met de achtergrondkleur :? Weet ook iemand hoe ik die weg kan halen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115527

Anoniem: 121759 schreef op 12 oktober 2004 @ 10:42:
Niets van wat jullie zeiden heeft geholpen....Snap er echt niets van....Het beeld was altijd al "gewoon scherp" maar sinds ik voor een andere achtergrond heb gekozen is het wazig geworden.

Rondom de pictogrammen op het bureaublad zie je ook een hele lelijke rand waarvan je de pixels letterlijk kan tellen

Het is btw een Asus M6800Ne (laptop) met een 15.4" TFT monitor waarvan de refreshrate 60 Hz. is.

Ineens zijn de pictogrammen op het bureaublad ook gevuld met de achtergrondkleur. Achter de tekst van de pictogrammen is een vlak met de achtergrondkleur :? Weet ook iemand hoe ik die weg kan halen...?
Heb je al gecheckt op virussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 115527 schreef op 12 oktober 2004 @ 10:44:
[...]

Heb je al gecheckt op virussen?
Nope, zalk direct even doen, maar denk eerlijk gezegd niet dat het daar aan kan liggen.....who knows :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

Zit je toevallig ingelogd op een domein waar ze met een policy een bepaalde wallpaper forceren?

Probleem hebben we hier gehad. Kreeg opeens ook een wazig bureaublad en een achtergrondkleur bij mijn iconen. Geloof dat het te maken had met Active Desktop en de manier waarop de policy je het bureaublad aangeeft.

Edit: Sorry, niet goed gelezen. Zie nu pas dat je zelf je bureaublad hebt aangepast.

[ Voor 13% gewijzigd door Lorn op 12-10-2004 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:16
Kun je een screenshot maken en posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

misschien iets met true type? rechtermuis op desktop> eigenschappen>vormgeving>effecten onderste combo box eens verwisselen? dus van cleartype naar gewoon of van gewoon naar cleartype miss dat dat helpt

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lammmetak schreef op 12 oktober 2004 @ 11:01:
misschien iets met true type? rechtermuis op desktop> eigenschappen>vormgeving>effecten onderste combo box eens verwisselen? dus van cleartype naar gewoon of van gewoon naar cleartype miss dat dat helpt
heb ik ook al geprobeerd, tevergeefs 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heeft niemand meer een idee waar dit aan zou kunnen liggen....? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:16
Canard schreef op 12 oktober 2004 @ 10:54:
Kun je een screenshot maken en posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37886

AD aan?

en een SC ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109718

Je moet " Bureaublad items vergrendelen" uitvinken, dan zijn je icoontjes text weer transparant. Je doet dit bij je active desktop instellingen.
Om je scherm weer " scherp " te krijgen moet je nadat je de resolutie ip 1024x768 hebt gezet met de instellingen (knoppen / menu) van je monitor " auto calibrating" of iets dergelijks een keer doen, dan past je scherm de resolutie intern ook ff aan.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 109718 op 12-10-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 109718 schreef op 12 oktober 2004 @ 16:31:
Je moet " Bureaublad items vergrendelen" uitvinken, dan zijn je icoontjes text weer transparant. Je doet dit bij je active desktop instellingen.
Om je scherm weer " scherp " te krijgen moet je nadat je de resolutie ip 1024x768 hebt gezet met de instellingen (knoppen / menu) van je monitor " auto calibrating" of iets dergelijks een keer doen, dan past je scherm de resolutie intern ook ff aan.
Zal vast wel aan mij liggen, ik kan beide instellingen niet vinden...
"bureaubladitems vergrendelen", waar kan ik dit vinden? Heb ook al bij help menu gekeken... :?

En "auto calibrating" kan ik al helemaal niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:27
Ik zou de stuurprogramma's van de videokaart opnieuw installeren als ik jou was.
Kost weinig moeite en in het beste geval kun je de stuurprogramma's als mogelijke oorzaak uitsluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door mark_vs op 12-10-2004 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109718

Ga naar eigenschappen van beeldscherm (rechtermuisknop op je bureaublad, en dan eigenschappen).

Vervolgens het tabblad "Bureaublad "
Knop: Bureaublad aanpassen (staat onderaan)
Tabblad " Website "
Daar kun je onderaan het vinkje uitzetten van " Bureaublad items vergrendelen " ;)

ps: opnieuw de videokaart installeren helpt niet altijd :/

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 109718 op 12-10-2004 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha, koel!

Het vakje stond niet aangevinkt, dus dat was al ok, maar toevallig in dat tabblad ("website") stonden een paar actieve desktops aan (bij website's) die heb ik simpelweg verwijderd en voila.....

Doet ut weer prima :9

Tnx
Pagina: 1