Beste Tweaker,
Sinds Installatie van mijn PCTV PRO tv-tuner kaart op het volgende sys. ;
- MOBO: Gigabyte KNXP ULTRA
- CPU: P4 3.0 (Prescott)@3.2
- RAM: 1gig TwinMOS 3200@214x4
- VGA: Gigabyte 9600 (Catalyst: wxp-w2k-8-051-040825a-017633c)
- Audio: SB live 5.1 (kX Audio Driver, kX Mixer Version: 5, 10, 00, 3537)
- PCTV PRo: PCTV vision 5.50a
krijg ik vaak ... na het aan hebben van de tv functie ... een sys freeze of BSOD die dan een memory dump uithaalt voordat die de sys. reboot.
Nu heb ik na veel zoeken mensen horen zeggen dat het aan de IRQ aanwijzing ligt en dat die PCI kaartje alleen op een IRQ moet staan, prima .. ik heb dat in de BIOS aan gegeven (15) en mijn sys gereboot .. nu blijk dat windows (via device manager) een heel andere IRQ aan deze geeft namelijk: 21.
Ik wil hier dan aan geven dat ie op een andere IRQ moet staan maar de aanvink optie is grijs en ik kan nergens vinden hoe ik dit normaal krijg om het te wijzigen.
zie hier:

Ik heb ook bij de FAQ hier op tweakers gekeken maar zie het nergens vermeld!
Sorry voor het lange verhaal .. maar ik probeer een zo compleet beeld te schetsen hier
Misschien zijn er nog goede tips!
Alvast bedankt allemaal.
P.s Ik heb het ook al onder Administrator geprobeerd .. maar mocht niet baten!
Sinds Installatie van mijn PCTV PRO tv-tuner kaart op het volgende sys. ;
- MOBO: Gigabyte KNXP ULTRA
- CPU: P4 3.0 (Prescott)@3.2
- RAM: 1gig TwinMOS 3200@214x4
- VGA: Gigabyte 9600 (Catalyst: wxp-w2k-8-051-040825a-017633c)
- Audio: SB live 5.1 (kX Audio Driver, kX Mixer Version: 5, 10, 00, 3537)
- PCTV PRo: PCTV vision 5.50a
krijg ik vaak ... na het aan hebben van de tv functie ... een sys freeze of BSOD die dan een memory dump uithaalt voordat die de sys. reboot.
Nu heb ik na veel zoeken mensen horen zeggen dat het aan de IRQ aanwijzing ligt en dat die PCI kaartje alleen op een IRQ moet staan, prima .. ik heb dat in de BIOS aan gegeven (15) en mijn sys gereboot .. nu blijk dat windows (via device manager) een heel andere IRQ aan deze geeft namelijk: 21.
Ik wil hier dan aan geven dat ie op een andere IRQ moet staan maar de aanvink optie is grijs en ik kan nergens vinden hoe ik dit normaal krijg om het te wijzigen.
zie hier:
Ik heb ook bij de FAQ hier op tweakers gekeken maar zie het nergens vermeld!
Sorry voor het lange verhaal .. maar ik probeer een zo compleet beeld te schetsen hier
Alvast bedankt allemaal.
P.s Ik heb het ook al onder Administrator geprobeerd .. maar mocht niet baten!