[CF] CompactFlash leegmaken zodat recovery onmogelijk is

Pagina: 1
Acties:

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
Het is me gelukt om foto's van een gecrashte CompactFlash af te halen, da's makkelijk.

Maar nu gaat de kaart terug naar de winkel voor garantie en ik zit er niet zo op te wachten dat één-of-andere onverlaat mijn foto's gaat gebruiken (copyright enzo).

Is er een tooltje om zelfs gecrashte media nog met nullen te beschrijven?

Mochten ze met een recovery tools aan de gang gaan, nou... 't zij 'm dan maar gegund. Maar 't moet niet te makkelijk zijn. Al maakt hij maar de FAT leeg, zodat je in ieder geval niet meer *ziet* dat er bestanden op staan. :|

Iemand enig idee hoe ik de kaart (desnoods in DOS ofzo, of 'hardwarematig') enigszins minder toegankelijk kan maken?

't moet toch mogelijk zijn om net als zo'n recovery-tool (maar dan omgekeerd) gewoon hard in de sectoren te gaan zitten schrijven? PC Inspector E-maxx doet 't niet en ook andere standaard freeware wipe-tools geven geen resultaat. ;(

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Kun je dat ding via windows niet gewoon formatteren naar Fat16, volschrijven met .txt filetjes en daarna weer formatteren?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• AxiMaxi
Nope. Dan krijg ik allemaal errors. Soms zegt hij bij een DEL wel dat het bestand weg is, maar in de praktijk staat het er nog gewoon.

Ik ga nu 's MFORMAT.EXE proberen, zoals aangeraden in dit topic.

edit:
't Lijkt erop dat die 't alleen met regulier USB sticks doet.

edit:
Inderdaad, gaat niet werken dus :(

Toevoeging:
Een FORMAT geeft dat spoor 0 beschadigd is.

Sjee... ik weet nog goed, in de goede oude tijd van de Commodore 64... dan maakte dat allemaal niet uit O-)

[ Voor 56% gewijzigd door AxiMaxi op 11-10-2004 22:40 . Reden: bevinding ]

• AxiMaxi
kickje...

Het is me nog steeds niet gelukt.

D'r moet toch wel ergens een progje zijn om die sectoren te vullen? :?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:03

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik denk niet dat er iemand interesse heeft in je foto's...

Alsof ze in een fabriek niets beters te doen hebben dan tijd steken in het recoveren van saaie foto's van kapotte flashkaarten, om vervolgens talloze wetten te overtreden door deze weer ergens anders voor te gebruiken 8)7

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Sandisk heeft daar wel tooltjes voor dacht ik..Als je toch een nieuw kaartje gaat halen , koop je een sandisk en die levert recoverycd'tje bij je cf kaart

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Als je pc kan booten van usb doet fdisk ook nog goed werk, maarja misschien werkt het toch niet aangezien je kaartje stuk is.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:19
Ik word nu eigenlijk wel een beetje benieuwd naar die foto's... B) })

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• WouterG
  • Laatst online: 22:54

WouterG

Dit is geen ondertitel

nou, ik werk nu een paar dagen bij een fotoverwerkingsbedrijfje en daar zijn er gasten die gewoon een stapeltje foto's hebben die ze in de loop der tijd hebben verzameld. Pikante foto's bedoel ik dan :D

• AxiMaxi
Hahaha... nou, pikant zijn ze niet hoor :)
Trouwens, 't kaartje gaat ter garantie terug naar de winkel, niet naar een fotoverwerker. En bij zo'n winkel zitten zat nerds die tijd hebben voor dat soort ongein.

Maar goed... omdat jullie nieuwsgierig zijn (althans, eentje van jullie)...
Een fotootje kan wel :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43092/full.jpg

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

AxiMaxi schreef op 11 oktober 2004 @ 22:13:
Mochten ze met een recovery tools aan de gang gaan, nou... 't zij 'm dan maar gegund.
Waarom zouden ze? Dan maken ze wettelijk gezien inbreuk op de privacy, tenzij je daar uitdrukkelijk (en op papier) om verzoekt :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

BalusC schreef op 14 oktober 2004 @ 07:10:
[...]
Waarom zouden ze? Dan maken ze wettelijk gezien inbreuk op de privacy, tenzij je daar uitdrukkelijk (en op papier) om verzoekt :)
Ja, maar als jij er niet achter komt dat ze met z'n allen om je foto's hebben zitten lachen bij de winkel, is dat ook niet zo'n punt voor ze. Zoals aan de reply van Tomcat te zien is komen dat soort foute praktijken gewoon voor, en dat verbaast me niets.

• AxiMaxi
I know I would...

Pagina: 1