Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
Ik denk dat je kaartje gewoon geen 108mbps ondersteund
Verwijderd
Ik dacht dat al die turbo features op die routertjes alleen ondersteund werden als er aan beide kanten gebruik werd gemaakt van hetzelfde merk.
Wordt ook gedaan, op mijn laptop heb ik volgend pcmia kaartje zitten:UltraSub schreef op 11 oktober 2004 @ 22:20:
Moet dat dan niet ook een kaartje van 3com zijn?
Ik dacht dat al die turbo features op die routertjes alleen ondersteund werden als er aan beide kanten gebruik werd gemaakt van hetzelfde merk.

Tevens heb ik ook nog 2 adapters besteld maar die heb ik nog niet nl.:

Deze kaartjes ondersteund dus wel de turbo-mode, ter verduidelijking van mijn settings van mijn pcmia kaartje:

Dus alles binnen mijn netwerk moet op die turbo mode kunnen draaien!! De vraag is natuurlijk, hoe ...
ik heb de 3com 3crwe754g72
ik heb mijn configuratie pagina een optie voor 'g Nitro' is dat hetzelfde als die
'Turbo Mode'?
iig ik heb g nitro op enabled staan en alle netwerkverbindingen werken goed
edit: kzie nu dat hij ook alleen maar op 54 Mbps draait, maar de verbinding is gewoon perfect nooit geen probleem mee
in mijn laptop zit een Broadcom 11g adapter
en op me pc zit een 3com usb gevalletje (type weet ik niet)
[ Voor 20% gewijzigd door Fidel op 11-10-2004 23:16 ]
Van hoge bomen, zaagt men lange planken
Verwijderd
Wat is de afstand?
De afstand die moet halen is toch tussen de 50 meter. Dus moet toch signaalsterkte zijn van 75 meter. Daarom heb ik ook voor deze router gekozen omdat die over de turbo mode beschikt, maar mijn vraag is nu waarom ik die niet kan activeren, ookal staat die als functionaliteit kiesbaar.Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 23:14:
Turbo mode combineert gewoon eigenlijk G en A als één netwerk, met helaas ook het bereik van de 5GHz band: crap.
Wat is de afstand?
hoe is het volgens jou dan wel mogelijk om toch aan turbo mode te geraken??
[ Voor 79% gewijzigd door nvidia op 11-10-2004 23:22 ]
Wat ik dan wel raar vindt is het volgende:jelvank schreef op 11 oktober 2004 @ 23:09:
Volgens mij zijn het toch 2 verschillende standaarden. Er staat namelijk bij die 108 Mbps optie van je kaartje dat het 5 Ghz is. Dat is dan dus geen 802.11b/g. Als je kijkt bij de specs van je accesspoint http://www.3com.com/produ...E454G72&pathtype=purchase zie je dat die alleen werkt op 2.4 Ghz
Er zijn op de Access Point 3 lampjes aanwezig nl.
1 voor turbo mode = groen --> 108 MB
1 voor gewoon - geel 54 MB
1 voor rood 11 MB
Waarom zet men er dan een lampje bij als men het toch niet kan gebruiken
Deze advertentieplaats is te huur!
Was ik mss vergeten zeggen, maar als ik de Turbo-mode aanvink, dan krijg ik alsRammY schreef op 12 oktober 2004 @ 00:05:
Probeer hm eens op een lager CHANNEL. Hij gebruikt dus gewoon 2 channels bij turbo mode hemoei maar ff weten. Misschien dat dat helpt..
channel: 6

Als ik dan de settings zoals hierboven "apply" dan valt mijn connectie weg ...
Sluit ik mijn netwerkkabel terug aan op de laptop op naar mijn Access Point te gaan en setting terug te zetten. Zet setting naar zijn oorspronkelijke situatie en heb weer internet
[ Voor 26% gewijzigd door nvidia op 12-10-2004 08:38 ]
Verwijderd
Vergelijk het met RAID0 met hotplug schijfen: plug d'r eentje uit, en je kan het shaken.
Als dat zo zou zijn, dan zou het op zijn minst handig zijn als hij in dit plaatje:Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 08:55:
IDD, met 108mbit haal je (ECHT WAAR!) hooguit 10 meter, er worden gewoon 2 standaarden (802.11G en 802.11A) door elkaar gebruikt, waar de 11A standaard een véél hogere frequentie heeft (5GHz ipv 2,4GHz), en dus ook veel minder ver komt. Hij komt ook een stukkie lastiger door muren e.d. heen.

ook even 802.11a zou aanzetten
[ Voor 5% gewijzigd door wouterve op 12-10-2004 09:02 ]