Toon posts:

WAN MAC-adres van router achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 860 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De situatie:
Studentenhuis, 7 pc's, 1 router, Chello kabelinternet.
De router moet vervangen worden.

Nu moet in de nieuwe router het MAC-adres van de oude router ingevoerd worden, anders accepteert Chello de nieuwe router niet voor de verbinding.

Ik wil graag weten hoe ik achter dit MAC-adres kom.
- Niemand weet het wachtwoord van de oude router.
- arp -a 192.168.2.1 geeft niet het juiste MAC-adres (geeft MAC-adres van LAN, ipv die van WAN)
- arp -a [internet ip-adres] geeft "No ARP Entries Found"

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 02:04

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Hang de router met de WAN poort aan een PC die internet deelt?

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MAC-adres staat er vaak toch gewoon onderop? :?

Verwijderd

Osiris schreef op 11 oktober 2004 @ 21:48:
Vaak krijg je een NIC van Chello en kan je die in je router voegen. Bel anders even Chello op, dat je je NIC gaat vervangen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dawai schreef op 11 oktober 2004 @ 21:47:
Hang de router met de WAN poort aan een PC die internet deelt?
Dat snap ik niet helemaal.
De router is juist het aparaat dat het internet deelt.
Osiris schreef op 11 oktober 2004 @ 21:48:
Bij deze el-cheapo router helaas niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 21:51 ]

• Dawai

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 21:49:
[...]

Dat snap ik niet helemaal.
De router is juist het aparaat dat het internet deelt.
Inderdaad, maar je kan een PC nemen en die instellen om internet te delen, en dan de router als client eraan hangen. Dan zou het wel moeten lukken met arp -a oid.

Trouwens, zijn de router instellingen nog te bereiken via een webbrowser? Meestal kan je daar ook wel ergens het MAC-adres terugvinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Dawai op 11-10-2004 21:53 ]

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dawai schreef op 11 oktober 2004 @ 21:52:
[...]

Trouwens, zijn de router instellingen nog te bereiken via een webbrowser? Meestal kan je daar ook wel ergens het MAC-adres terugvinden.
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 21:39:
;)

Wat Dawai bedoeld: plug de WAN-poort gewoon ff met een crosscable in een normale PC ofzo en kijk op die PC wat het mac-adres is van de router met arp -a :) Misschien moet je ff kijken of die PC wel een soort van DHCP-server draait of dat je router misschien gebruik maakt van andere protocollen zoals PPoE ofzo.

• Dawai

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 21:39:
Hmm, router resetten naar fabrieksinstellingen? Gaat bij mijn oude SMC wel met een paperclip, dan is het paswoord ook weg.

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
Dawai schreef op 11 oktober 2004 @ 22:00:
[...]

Hmm, router resetten naar fabrieksinstellingen? Gaat bij mijn oude SMC wel met een paperclip, dan is het paswoord ook weg.
en het mac adres ook :*)

Maar bij chello kan je ook gewoon een nieuw ip aanvragen zonder dat je hoeft te bellen. Heb het zelf ook ooit gedaan. Weet niet meer precies hoe het moest, je kreeg dan in eerste instantie een apart adres dan moest je iets intypen in de browser en je weer even registreren met uname en pasw.

Misschien dan iemand anders hier nog weet hoe dat dat moet

hondennamen.info Openscheermes.nl

• Dawai

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

appetoe schreef op 11 oktober 2004 @ 22:06:
[...]
en het mac adres ook :*)
Hoezo? Ik ken de werkwijze bij Chello niet, maar ik zie nergens dat hij het MAC-adres op de router gekloond heeft. Indien wel kan hij het gewoon van de gekloonde NIC halen, als hij die nog heeft, etc etc ;)

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
Dawai schreef op 11 oktober 2004 @ 22:08:
[...]

Hoezo? Ik ken de werkwijze bij Chello niet, maar ik zie nergens dat hij het MAC-adres op de router gekloond heeft. Indien wel kan hij het gewoon van de gekloonde NIC halen, als hij die nog heeft, etc etc ;)
yup bij chello is het wel nodig om je mac adres te klonen of zoals ik hierboven heb uitgelegd een nieuwe aan te vragen. Grote kans dat ie z'n NIC ook niet meer heeft :P

hondennamen.info Openscheermes.nl

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:00
Als je een ander mac adres hebt dan de orginele moet je de registratie procedure opnieuw doorlopen, 2 minuten werk. Volgens mij krijg je deze procedure automatisch voor je neus op het moment dat je mac adres verwisselt. Dus:
Nieuwe router gewoon installeren
Een computer opstarten
Een internetsite oproepen(maakt niet uit welke)
Procedure doorlopen
Klaar.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Ja sluit gewoon een pc genaamd x aan, bel op en zeg de volgende zin:

"Ja kl*te UPC me inet doet het niet"

Dan doet UPC Helpdeskmedewerker:
klikkedeklikklik klik, U kunt nu gaan naar chello.upc.nl, daar voert U uw wachtwoord + gebruikersnaam in

Dat doe jij
Daarna volgt U de installatie op Uw scherm

Doe jij ook
Als modem en pc resetted, werkt Inet op die pc:

Typ jij in: ipconfig /all
Daar staat Fysieke adres: die kloon je in je nieuwe router

UPC helpdesk is beschikbaar 7 dagen per week, tussen 8 en 22 uur

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor jullie reacties allemaal!

Helaas waren ze niet bruikbaar
- Helpdesk ondersteunt geen routers (had misschien moeten zeggen dat ik gewoon mn netwerk kaart vervangen had...)
- Voor de registratieprocedure heb ik een gebruikersnaam + wachtwoord nodig. En die... tjah... heb ik niet

Dus ik ben zelf maar weer es aan het wachtwoord-raden geslagen. En wat blijkt nadat ik 2456354 wachtwoorden geprobeerd heb... 't wachtwoord is leeg (gewoon veld leeg laten en op LOGIN klikken)

Heb dus nu de router kunnen vervangen!

Helaas loste dit mijn oorspronkelijke probleem (Chello internet verbinding vliegt er steeds uit, na resetten van router komt de verbinding weer prima tot stand) niet op.
Volgens de helpdesk lag het aan de router. Maarja, zoals wel vaker zat de helpdesk er naast. Misschien heeft iemand hier een idee (behalve overstappen op ADSL)?

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
nm

[ Voor 98% gewijzigd door eMKa op 12-10-2004 16:46 ]

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 16:24:
Misschien heeft iemand hier een idee (behalve overstappen op ADSL)?
nieuw topic starten waarin je je probleem uitgebreider beschijft. inclusief wanneer het eruiklapt, welke routers je nu geprobeerd hebt en wat chello allemall te vertellen heeft. :?

Ook wellicht proberen zonder een router. Dan weet je of het aan de router ligt.

;) overstappen naar ADSL }) als je adsl met een speedtouch ethernet modem neemt krijg je een werkende router en kun je zelf een provider keizen met een FUP die bij jullie past.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1